تهران ۲۲.۷۹° كمينه ۲۱.۷۹°  بیشینه ۲۲.۹۹°
۱۸ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۰

پیام مهم پوتین به رهبر کره شمالی

پوتین خاطرنشان کرد که تجربه قابل توجهی از همکاری سازنده بین دو کشور در زمینه های مختلف کسب شده است.
کد خبر: ۷۱۰۰۰


به گزارش معاصر، ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه گفت: گسترش روابط دوجانبه روسیه و کره شمالی در همه جهات در راستای تضمین ثبات و امنیت شبه جزیره کره و شمال شرق آسیا است.

 ولادیمیر پوتین در پیام تبریک خود به کیم جونگ اون رهبر کره شمالی به مناسبت هفتاد و پنجمین سالگرد روز تاسیس جمهوری (روز استقلال) گفت: مطمئن هستم که ما از طریق تلاش های مشترک به گسترش نظام مند روابط دوجانبه در همه زمینه ها ادامه خواهیم داد.

رادیو دولتی صدای کره شمالی با انتشار گزیده ای از متن این پیام پوتین به نقل از وی افزود، گسترش روابط دوجانبه به نفع مردم ما و در راستای تضمین امنیت و ثبات شبه جزیره کره و منطقه شمال شرق آسیا است.

رئیس جمهوری روسیه در این پیام اشاره کرد که اتحاد جماهیر شوری (سابق) اولین کشوری بود که کشور مستقل (کره شمالی) را به رسمیت شناخت.

وی گفت: از آن زمان به بعد روابط بین دو کشور (روسیه- کره شمالی) همواره بر اساس اصل دوستی، حسن همجواری و احترام متقابل استوار بوده است.

پوتین خاطرنشان کرد که تجربه قابل توجهی از همکاری سازنده بین دو کشور در زمینه های مختلف کسب شده است.

رئیس جمهوری روسیه همچنین برای کیم جونگ اون رهبر کره شمالی «موفقیت و سلامت» و برای مردم این کشور «صلح و رفاه» آرزو کرد.

کره شمالی ۹ سپتامبر (۱۸ شهریور) را به عنوان روز استقلال جشن می گیرد.

میخائیل بوگدانوف معاون وزیر خارجه روسیه به تازگی گفت: پوتین و کیم جونگ اون توجه خاصی به تقویت مناسبات دوجانبه دارند.

وی از حمایت پیونگ یانگ از کشورش در عملیات نظامی در اوکراین و محکوم کردن آمریکا و متحدان غربی‌اش قدردانی کرد و گفت: ما برای حمایت قاطع پیونگ یانگ از عملیات ویژه نظامی روسیه، شناسایی استقلال جمهوری‌های خلق لوهانسک و دونتسک و ضمیمه شدن مناطق زاپوریژیا و خرسون به روسیه و محکوم کردن عوامل اصلی بحران جاری یعنی آمریکا و مجموعه غرب، ارزش زیادی قائل هستیم.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز