تهران ۲۳.۸۵° كمينه ۲۳.۷۳°  بیشینه ۲۵.۷۹°
۲۰ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۹

رهبر کره شمالی عازم روسیه شد

 وب‌سایت شبکه «ای‌بی‌سی‌نیوز» آمریکا به نقل از رسانه‌های کره جنوبی اعلام کرد که قطاری که احتمالا حامل «کیم‌ جونگ‌اون»، رهبر کره شمالی باشد، دقایقی پیش کره شمالی را به مقصد مسکو ترک کرده است.
کد خبر: ۷۱۱۴۵

 



به گزارش معاصر؛ هفته پیش رسانه‌های آمریکا به نقل از یک مقام ارشد کاخ سفید اعلام کردند که به زودی کیم جونگ اون در روسیه با «ولادیمیر پوتین»، رئیس جمهور روسیه دیدار خواهد کرد. این مقام کاخ سفید که نامش اعلام نشده مدعی شده که رهبر کره شمالی به روسیه سفر خواهد کرد تا درباره تأمین تسلیحات مسکو گفتگو کند. نه پیونگ‌یانگ و نه کرملین این خبر رسانه‌های آمریکا را تاکنون تأیید نکرده‌اند.

از سوی دیگر شورای امنیت ملی آمریکا در گزارشی اعلام کرد که مذاکرات تسلیحاتی بین روسیه و کره شمالی به موقع در حال پیشرفت است. با این حال شورای امنیت ملی آمریکا اشاره‌ای به جزئیات این مذاکرات نکرده است.

چین و کره شمالی توافق کردند

انتشار خبر سفر احتمالی کیم جونگ اون رهبر کره شمالی به روسیه با انعکاس گسترده و طیف وسیع واکنش‌های رسمی و نیمه رسمی روبه رو شد؛ واکنش‌هایی که در جریان سازی رسانه‌های عمدتاً غربی شکل گرفته بود.

ولادیمیر پوتین روز شنبه در پیام تبریک خود به کیم جونگ اون به مناسبت هفتاد و پنجمین سالگرد روز تاسیس جمهوری خلق کره تأکید کرد توسعه روابط دوجانبه روسیه و کره شمالی در همه جهات در راستای تضمین امنیت و ثبات شبه جزیره کره و شمال شرق آسیا است.

پیشتر نیز در ماه میلادی گذشته، آمریکا اعلام کرده بود که در صورت لزوم کره شمالی و روسیه را تحریم خواهد کرد. یک سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا پس از سفر وزیر دفاع روسیه به پیونگ یانگ اعلام کرد که ایالات متحده در خصوص اعمال تحریم‌ها علیه کره شمالی و روسیه در صورت لزوم تردید نخواهد کرد.

«متیو میلر»، سخنگوی این سازمان همچنین ادعا کرد که روابط نزدیک میان پیونگ یانگ و مسکو «دقیقا برای امنیت بین المللی مفید نبوده است!» وی در ادامه افزود: ما در گذشته تحریم‌هایی را علیه کره شمالی به دلیل فعالیت‌های مختلف اعمال کرده ایم.

خبرگزاری مرکزی کره شمالی (KCNA) پیشتر گزارش داد که «کیم جونگ اون»، رهبر این کشور در پیونگ یانگ با یک هیئت نظامی روسیه به رهبری «سرگئی شویگو»، وزیر دفاع روسیه دیدار و گفتگو کرده است.

منابع کره شمالی گفتند که این دیدار به تعمیق بیشتر روابط بین روسیه و کره شمالی کمک خواهد کرد. در این دیدار همچنین وزیر دفاع روسیه پیام شخصی «ولادیمیر پوتین»، رئیس جمهور روسیه را به «کیم جونگ اون» تحویل داد و رهبر کره شمالی از این پیام قدردانی کرد.

انتهای پیام
منبع: مهر
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز