تهران ۲۴.۹۱° كمينه ۲۱.۷۹°  بیشینه ۲۴.۹۹°
۲۲ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۷

استقبال امیرعبداللهیان از همتای عراقی خود در تهران

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران از وزیر امور خارجه عراق در تهران استقبال کرد.
کد خبر: ۷۱۲۱۵

استقبال امیرعبداللهیان از همتای عراقی خود در تهران

 

به گزارش معاصر، «حسین امیرعبداللهیان» صبح امروز (چهارشنبه) در محل وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران از «فواد حسین» وزیر امور خارجه عراق استقبال کرد.

فواد حسین به دعوت همتای ایرانی خود به تهران سفر کرده است و براساس برنامه‌ریزی انجام شده، علاوه بر دیدار و رایزنی با امیرعبداللهیان، با رئیس‌جمهور، رئیس مجلس شورای اسلامی و دبیر شورای عالی امنیت ملی نیز دیدار و رایزنی خواهد کرد.

روز گذشته «محمد کاظم آل صادق» سفیر ایران در عراق در گفت وگویی با ایسنا  با بیان این که سفر وزیر خارجه عراق به ایران  در راستای دیدارها و رایزنی‌های مستمر مقامات ۲ کشور انجام می‌شود، تصریح کرد: «در این دیدارها در مورد مسائل دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی رایزنی و گفت‌وگو می‌شود».

به نظر می رسد یکی از محورهای رایزنی مقامات ۲ کشور در جریان این سفر، روند اجرای توافق‌نامه امنیتی با توجه به در پیش بودن موعد اجرای این توافق یعنی ۲۸ شهریورماه است.

 در روزهای اخیر منابع عراقی خبر داده‌اند پیشنهادی مبنی بر ساخت مجتمع‌های مسکونی برای تروریست‌های تجزیه‌طلب و دور کردن آن‌ها از مرزهای ایران مطرح شده است.

 شبکه عراقی ۹۶۴ در گزارشی نوشت که ۱۹ سپتامبر(۲۸ شهریور) مهلت نهایی ایران به عراق برای اجرای توافق امنیتی تهران و بغداد در خصوص تروریست‌های تجزیه‌طلب در اقلیم کردستان است و بغداد تا این تاریخ باید تعهد خود مبنی بر خلع سلاح این افراد را عملی کند.

یک منبع عالی‌رتبه سیاسی در گفت‌وگو با این شبکه تاکید کرد که رایزنی‌هایی در سطوح بالا برای تعامل با چالش‌های این پرونده در جریان است و طرف‌های ذیربط پیشنهادی مبنی بر انتقال تروریست‌های تجزیه‌طلب از منطقه کردستان عراق به به استان الانبار در غرب عراق را داده‌اند.

در این پیشنهاد آمده است که مجتمع‌های مسکونی تحت نظارت امنیتی عراق همانند اردوگاه «اشرف» که برای منافقین ساخته شده بود، برای این گروه‌ها در استان الانبار ساخته شود.

منبع سیاسی عراقی در ادامه گفت که بر اساس این پیشنهاد قرار است منطقه‌ای در نزدیکی شهر الرطبه برای ساخت این مجتمع‌های مسکونی انتخاب شود و هدف این است که این گروه‌ها به دورترین نقطه از مرزهای ایران و عراق انتقال داده شوند.

 
انتهای پیام
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز