تهران ۲۵.۴° كمينه ۲۵.۴°  بیشینه ۲۵.۹۹°
۳۰ مهر ۱۴۰۲ - ۲۳:۴۶

درخواست فوری خروج دیپلما‌ت‌های آمریکا از عراق

آمریکا از خانواده‌های دیپلمات‌ها و کارمندان غیرضروری خود خواست که به دلیل افزایش تهدیدات علیه منافع دولت ایالات متحده، خاک عراق را ترک کنند.
کد خبر: ۷۲۰۹۱

به گزارش یکشنبه شب ایرنا، خبرگزاری «بغداد الیوم» در خبری فوری به نقل از وزارت خارجه آمریکا، گفت: این وزارتخانه به دلیل افزایش تهدیدات امنیتی علیه کارمندان و منافع دولت ایالات متحده دستور خروج اعضای خانواده دیپلمات‌ها و کارمندان غیر ضروری خود را از سفارت آمریکا در بغداد و سرکنسولگری آمریکا در اربیل صادر کرده است.

بر اساس گزارش بغداد الیوم، وزارت خارجه آمریکا در بیانیه خود آورده است که شهروندان آمریکایی در عراق با خطرات قابل توجهی برای امنیت و سلامت خود از جمله احتمال خشونت و آدم ربایی روبرو هستند و شبه نظامیان ضد آمریکایی، شهروندان آمریکایی را در سراسر عراق تهدید می‌کنند.

وزارت خارجه آمریکا اضافه کرد که حملات [ به آمریکایی‌ها در عراق ] با بمب‌های دست ساز، گلوله‌های غیرمستقیم و هواپیماهای بدون سرنشین در بسیاری از مناطق کشور از جمله بغداد و سایر شهرهای بزرگ در حال وقوع است.

این بیانیه از شهروندان آمریکایی خواست که به دلیل تداوم تهدیدات و بمباران هوایی، در نزدیک مرز شمالی عراق تردد نکنند و به ویژه از تردد در مناطق نزدیک به گروه‌های مسلح در شمال عراق که هدف حملات هوایی ارتش کشورهای همسایه قرار گرفته‌اند، اجتناب کنند.

به نوشته بغداد الیوم، وزارت خارجه آمریکا اضافه کرد: به دلیل نگرانی‌های امنیتی، به کارمندان دولت آمریکا در بغداد دستور داده شده است که از فرودگاه بین المللی بغداد استفاده نکنند.

مردم عراق طی روزهای اخیر با برگزاری تظاهرات گسترده در شهرهای مختلف این کشور ضمن محکوم کردن جنایات رژیم اشغالگر صهیونیستی علیه مردم مظلوم فلسطین، با سردادن شعارهایی «کلا کلا آمریکا»، «الله اکبر - آمریکا شیطان الاکبر» خشم و انزجار خود را از حمایت‌های کاخ سفید و دولتمردان آمریکایی از جنایات رژیم ضد بشری اسرائیل اعلام کرده‌اند و خواستار خروج نیروهای نظامی آمریکا از کشور خود شده‌اند.

در این پیوند، هزاران نفر از مردم عراق در ادامه تظاهرات خود در حمایت از مردم مظلوم فلسطین چهارشنبه هفته گذشته همزمان با تظاهرات در سایر نقاط بغداد که علیه اشغالگران صهیونیست برگزار شد در مقابل سفارت آمریکا در بغداد تجمع کردند و شعارهایی را علیه این کشور و رژیم صهیونیستی سر دادند.

شرکت کنندگان در این تظاهرات با سردادن شعارهای «الله الله اکبر - آمریکا الشیطان الأکبر» خشم و انزجار خود را از سیاست‌های واشنگتن در حمایت از رژیم کودک کُش اسرائیل نشان دادند و اعلام کردند که به مواضع همبستگی خود با مسلمانان در فلسطین اشغالی ادامه می‌دهند.

انتهای پیام
منبع: ایرنا
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز