تهران ۲۴.۹۱° كمينه ۲۳.۷۹°  بیشینه ۲۴.۹۹°
۱۷ آبان ۱۴۰۲ - ۲۳:۱۰

داده‌های تجاری چین قیمت نفت را کاهش داد

داده‌های تجاری چین و نگرانی از تقاضای زمستانی اثر افزایشی خبر تمدید کاهش عرضه داوطلبانه نفت عربستان و روسیه را خنثی کرد و قیمت نفت خام در بازارهای جهانی را کاهش داد.
کد خبر: ۷۲۵۱۶

به گزارش معاصر، از آنجا که داده‌های اقتصادی چین، دومین مصرف‌کننده بزرگ نفت جهان و در پی آن نگرانی‌ها از تقاضای زمستانی تأثیر تمدید کاهش تولید عربستان و روسیه را خنثی کرد، قیمت نفت در معاملات روز سه‌شنبه (۱۶ آبان‌ماه) کاهش یافت.

قیمت نفت خام شاخص برنت دریای شمال تا ساعت ۴ و ۳۱ بامداد روز سه‌شنبه  با ۴۷ سنت یا ۰.۵۵ درصد کاهش به ۸۴ دلار و ۷۱ سنت به ازای هر بشکه رسید.

نفت خام دبلیوتی‌آی آمریکا با ۳۷ سنت یا ۰.۴۶ کاهش در معاملات روز سه‌شنبه ۸۰ دلار و ۴۵ سنت برای هر بشکه دادو ستد شد.

هر دو شاخص در معاملات روز دوشنبه (۱۵ آبان‌ماه) پس از تمدید کاهش عرضه داوطلبانه نفت عربستان و روسیه تا پایان سال جاری میلادی، حدود ۳۰ سنت افزایش یافتند.

در حالی که واردات نفت خام چین در ماه اکتبر امسال رشدی قابل‌توجه را در بازه سالانه و ماهانه نشان داد، کل صادرات این کشور همچنان با سرعتی سریع‌تر از حد انتظار کاهش یافت.

لئون لی، تحلیلگر مؤسسه سی‌ام‌سی مارکتز مستقر در شانگهای گفت: اطلاعات صادرات چین ممکن است بدتر از حد انتظار باشد، اما تقاضای داخلی ممکن است در حال افزایش باشد.

وی اظهار کرد: روند ضعیف صادرات نشان‌دهنده فشار کاهشی بر اقتصاد جهانی است که در سه ماه چهارم ظاهر شد.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز