تهران ۱۹.۹۱° كمينه ۱۶.۷۹°  بیشینه ۱۹.۹۹°
۱۷ آبان ۱۴۰۲ - ۲۳:۴۲
سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی:

تغییر سازوکار صندوق رفاه صنعت نفت باعث بی‌انگیزگی متخصصان و بازنشستگان می شود

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس ضمن انتقاد از اصلاح سازوکار صندوق رفاه صنعت نفت که بودجه دولتی ندارد و بر اساس کسورات بازنشستگی اداره می‌شود، گفت: این اقدام باعث بی‌انگیزگی متخصصان و بازنشستگانی می‌شود که منشأ خدمات بزرگ و صادرکنندگان خدمات مهندسی هستند.
کد خبر: ۷۲۵۲۵

به گزارش معاصر، مصطفی نخعی در نشست علنی امروز (سه‌شنبه، ۱۶ آبان‌ماه) مجلس شورای اسلامی در تذکری ضمن انتقاد از اصلاح اساسنامه نظام جامع رفاه و تأمین اجتماعی در صندوق رفاه صنعت نفت، اظهار کرد: این اصلاحیه، سازوکار جدیدی را برای بازنشستگی نفت ایجاد می‌کند که به نظر می‌رسد مسئول دبیرخانه آن نمی‌داند اساسنامه صندوق، چند سال پیش به تصویب هیئت وزیران رسیده و سازوکار اصلاح آن پیش‌بینی شده است.

وی با بیان اینکه این صندوق از هیچ بودجه دولتی استفاده نمی‌کند و نظام یارانه‌ای نیز ندارد، افزود: منابع این صندوق تنها براساس کسورات بازنشستگی خود اعضای آن است و به هیچ عنوان مشمول قانون ساختار نظام جامع رفاه و تأمین اجتماعی نمی‌شود.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس تصریح کرد: چرا برخی افراد در شرایطی که کشور نیاز به آرامش دارد، صنعت عظیمی مثل نفت را که بار عمده اقتصاد کشور بر دوش آن است، این‌گونه وارد حاشیه کرده و باعث بی‌انگیزگی کارکنان و بازنشستگان زحمتکش این صنعت می‌شوند.

نخعی با بیان اینکه رئیس‌جمهوری در عمل نشان داده از قانون تمکین کرده و بر مدار آن حرکت می‌کند، گفت: رئیس‌جمهوری باید با این افراد برخورد کرده و اجازه ندهد فضای این صنعت و کارکنان آن که منشأ خدمات بزرگی در کشور هستند مسموم شود.

وی اظهار کرد: امروز افتخار می‌کنیم که صدور خدمات مهندسی ازسوی متخصصان صنعت نفت انجام می‌شود، از این رو نباید آرامش آنها به هم بخورد.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز