تهران ۲۳.۸۵° كمينه ۲۰.۷۹°  بیشینه ۲۳.۹۹°
۰۴ آذر ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۲

شناسایی ظرفیت‌های سواحل و دریا در خوزستان

انجام طرح تدقیق مطالعات مدیریت یکپارچه مناطق ساحلی استان با هدف شناسایی ظرفیت‌های سواحل و دریا در دست اقدام است.
کد خبر: ۷۲۹۳۴

به گزارش معاصر، صدرالله بهرامی پیش از ظهر امروز شنبه در بررسی آخرین وضعیت حوزه سواحل و بنادر خوزستان بیان کرد: انجام طرح تدقیق مطالعات مدیریت یکپارچه مناطق ساحلی خوزستان با هدف شناسایی ظرفیت‌های سواحل و دریا و تعیین کاربری‌های مطلوب در این حوزه در دست اقدام است و به زودی فرآیند انتخاب مشاور آن به پایان خواهد رسید.

وی افزود: افزایش ظرفیت بنادر تجاری خوزستان مطابق با نتایج حاصله از مطالعات مربوط به ساخت بندر بزرگ خلیج فارس، ارتقا و بهبود توان عملیاتی و هوشمندسازی بنادر استان و توسعه خدمات الکترونیکی دریایی و بندری، بومی‌سازی و تکمیل زنجیره تأمین صنعت کشتی‌سازی با توسعه زیرساخت‌های مورد نیاز در سواحل استان، ایجاد و ارتقای زیرساخت‌های گردشگری و مسافری ساحلی و دریایی مطابق با طرح‌های مادر مربوط به گردشگری دریایی استان از جمله مهم‌ترین طرح‌هایی هستند که با هدف بهره‌گیری از ظرفیت سواحل در توسعه اقتصاد دریا محور باید مورد توجه سازمان‌های مرتبط باشند.

بهرامی ادامه داد: همچنین در حوزه مهندسی بنادر در سال‌جاری ۲ پروژه توسعه شانتینگ یارد شمالی و اسکله بارج هاربر در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام مورد مطالعه برنامه‌ریزی ارزش قرار گرفته‌اند که با انجام این مطالعات و با حفظ کیفیت پروژه حدود ۲۰ درصد صرفه‌جویی در عملیات اجرایی آنها احصاء شده است.

وی گفت: همچنین در سال‌جاری سه پروژه احداث ساختمان جامع امور دریانوردان، احداث اسکله گردشگری در پارک ساحلی و فاز یک اراضی موسوم به ۶۰۰ هکتاری برای منطقه ویژه اقتصادی بندر امام در کمیته پیدایش بررسی قرار گرفته و تأیید شده و فرآیند اخذ مصوبه آن در هیأت عامل در دست اقدام است.

بهرامی اظهار کرد: همچنین در بنادر خرمشهر سه پروژه خرید و راه اندازی سه دستگاه دیزل ژنراتور، اسکله‌رو و خارج‌سازی مغروقه خانیان و در بندر آبادان بهسازی و ترمیم سیستم حفاظتی بنادر تأیید و فرآیند اخذ مصوبه آن از هیأت عامل در دست پیگیری است.

وی تصریح کرد: تهیه تصاویر ارتوفتوموزاییک و مدل سه بعدی در بنادر امام، خرمشهر و آبادان با دقت cm۵ انجام شده و تسری آن برای سایر بنادر تابعه استان مورد تأکید قرار گرفت.

انتهای پیام
منبع: مهر
اشتراک گذاری :
برچسب ها : خوزستان سواحل
ارسال نظر

آخرین اخبار روز