تهران ۲۴.۹۱° كمينه ۲۴.۷۹°  بیشینه ۲۴.۹۹°
۰۶ آذر ۱۴۰۲ - ۰۱:۰۹

رسانه‌های رژیم صهیونیستی، یمن را تهدیدی راهبردی خواندند

رئیس سابق شورای امنیت داخلی رژیم صهیونیستی نسبت به تهدید استراتژیک یمن ضد اسرائیل که علاوه بر موشک‌های این کشور شامل موقعیت جغرافیایی آن نیز می‌شود، هشدار داد.
کد خبر: ۷۲۹۸۸

به گزارش معاصر، رسانه‌های عبری زبان تاکید کردند که موقعیت سوق الجیشی و راهبردی یمن باعث شده استتا این این کشور به مشکلی بسیار فراتر از بکارگیری موشک تبدیل شود.

گیورا آیلند، رئیس سابق شورای امنیت رژیم صهیونیستی در گفتگویی با شبکه 12 تلویزیون رژیم صهیونیستی اعتراف کرد، امروز یمن به تهدید بالفعل راهبردی برای اسرائیل تبدیل شده است و ظاهرا آمریکایی‌ها توجه چندانی به این مسئله نداشته و ترجیح می‌دهند که با ارتش یمن وارد جنگ نشوند.

آیلند در ادامه سخنانش افزود: مشکل ما با یمنی‌ها آن است آنها دقیقا در گلوگاه دریای سرخ و در بخش جنوبی آن قرار گرفته‌اند و این مشکل بسیار فراتر از خطر موشک است.

این مسئول ارشد سابق امنیت رژیم صهیونیستی افزود: مشکل بزرگتر زمانی به وجود می‌آید که یمنی‌ها تصمیم بگیرند تمامی کشتی‌های متعلق به اسرائیل را توقیف کنند، در این صورت آیا دیگر کشتی حاضر خواهد بود از دریای سرخ عازم ایلات شود؟

وی در پایان گفتگوی خود با شبکه 12 تلویزیون رژیم صهیونیستی تاکید کرد: اسرائیل در غزه و در جبهه شمالی دچار مشکل شده است، حال بسته شدن دریای سرخ در مقابل اسرائیل هم به این مشکلات می‌افزاید، در حالی که درگیری در کرانه باختری را هم دارد.

او به رهبران رژیم صهیونیستی توصیه کرد، فکری به حال این تهدید بکنند چون این خطر چیزی نیست که به این آسانی‌ها از بین برود.

انتهای پیام
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز