تهران ۱۹.۸۴° كمينه ۱۹.۸۴°  بیشینه ۱۹.۹۹°
۰۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۵

استقبال بی‌سابقه از پیش‌فروش فیلم محمد(ص)

پیش‎فروش فیلم محمد رسول الله (ص) به عنوان یکی از بزرگ‎ترین پروژه‎های سینمایی جهان اسلام با استقبال بی‎سابقه مردم روبرو شده است.
کد خبر: ۷۳۲
اخبار معاصر:به نقل از پیک بامدادی، بیش از 40 سال از ساخت فیلم محمد رسول  الله (ص) مصطفی عقاد می گذرد.


مصطفی عقاد، کارگردانی در هالیوود بود و فیلم خود را با امکانات همین بنگاه سینمایی ساخت. آنتونی کوئین بازیگر نقش اول این فیلم نیز متعلق به همین سینما بود. مردم سال های سال با آهنگ این فیلم انس گرفتند و تا امروز اثر سینمایی قابل توجهی درباره پیامبرشان ندیده‎اند و در مقابل سیل تخریب و اهانت ها را از غرب دیدند.


مجید مجیدی بعد از انتشار کاریکاتورهای اهانت‎آمیز با سلاح سینما به جنگ آنها رفت.


وی با اشاره به اینکه حدود 8 سال جشنواره دانمارک بزرگداشتی برایش گرفته بودند، گفت: این بزرگداشت با توهین هایی به ساحت مبارک رسول اکرم (ص) در روزنامه های دانمارک مصادف شد.


مجیدی خاطرنشان کرد: همان موقع من به این فکر کردم چه طور می شود در کشوری حاضر شوم که به باورهای من توهین کرده است و به همین خاطر عذرخواهی کردم و گفتم من در کشوری که به باورهایم توهین کند حضور پیدا نمی کنم .   


این کارگردان سینما  کم کاری در دنیای اسلام را عامل  اهانت های غرب به اسلام دانست و گفت :‌ دنیای غرب یا از روی جهل و یا با برنامه ریزی اسلام هراسی توانسته از کم کاری ما استفاده و به باورها و اعتقادات ما توهین کند.


این اثر مجیدی یکی از سه دوره حیات پیامبر (ص) را در زمانی سه ساعته روایت می کند که بر دوره کودکی و واقعه شعب ابی طالب تمرکز کرده است.


فیلم محمد (ص) که پیش از این به صورت اختصاصی برای اصحاب رسانه و هنرمندان به نمایش درآمده است توانسته توجه آنان را به خود جلب کند.


کارشناس سینما: فیلم محمد (ص) قدم بزرگی در سینمای ماست


دکتر مجید شاه حسینی کارشناس سینما گفت: در سینمایی که به شدت همت ها حقیر شده و فیلم ها بیشتر به سمت فیلم های آپارتمانی، دختر و پسر و کافی شاپ رفته است، افراد در این سینما بیشتر ترجیح می دهند فیلم های نازل بسازند و از جشنواره های خارجی پذیرش بگیرند؛ بنده احترام می گذارم به همت های بلندی که حاضرند آثار فاخر و تاریخی و اثرگذار بسازند  .


وی تصریح کرد: فیلم محمد (ص) هر نسبتی با فیلم های قبل و بعد خود داشته باشد، قدم بزرگی در سینمای ماست.


شاه حسینی با بیان اینکه حتی خودم هم درگیر ساخت فیلم های بزرگ بوده ام، افزود : درک می کنم افرادی که این چنین فیلم ها را می سازند چگونه مورد تهاجم قرار می گیرند.


آشنایی بیشتر با عوامل فیلم محمد(ص)


فیلمبردار 75 ساله فیلم محمد (ص) کسی است که جایزه های بزرگ جهانی گرفته و به پیشنهادهای بزرگی نه گفته است .


وی پیشنهاد فیلمبرداری فیلم مجیدی را زمانی دریافت کرد که به تازگی از مطالعه کتابی درباره پیامبر (ص)  فارغ شده بود .


ویتوریو استورارو  فیلمبرداری در محمد (ص) را اتفاقی رویایی توصیف کرد . 


فیلمبردار محمد (ص)  قبل از شروع کار، قرآن و چند کتاب دیگر را نیز درباره پیامبر (ص) خواند .


موسیقی فیلم محمد (ص) را آی آر رحمان آهنگساز سرشناس جهان ساخته است  .


آهنگساز میلیونر زاغه نشین و برنده جوایز متعدد جهانی، او که کمی قبل از تحقیقات فیلم مجیدی اسلام آورد و اسم خود را از دیلیپ کومار به آی آر رحمان تغییر داد.


مجیدی پیشنهادهای متعددی را در مورد ساخت فیلم آخرش در کشورهای دیگر رد کرده بود  .


وی با بیان اینکه می خواسته این اثر از ایران باشد، افزود: کشورهای دیگر پیشنهاد ساخت فیلم را در کشورشان دادند  .


مجیدی امیدوار است فیلم  محمد (ص) را به نام ایران و در کشورهای دیگر به نمایش درآورد هر چند راه دشواری را در کشورهای اسلامی در پیش دارد.


فیلم محمد (ص) آغاز راهی برای معرفی اسلام است 


مجید شاه حسینی در ادامه گفت:‌ همین الان که فیلم به نمایش گذاشته نشده است الازهر مصر را داریم که حتی نمایش گذاشتن جامه پیامبر را جایز نمی داند.


وی افزود : کشورهای اسلامی منتظر نیستند ما حرف خود را با فیلم هایمان به نمایش بگذاریم کاری که با ملک سلیمان کردند و عملاً مافیای جهانی پخش، کاری کرد که فیلم ملک سلیمان هم جهانی نشود.


شاه حسینی تصریح کرد البته آنها درباره فیلم های مورد علاقه شان کاری می کنند که رژیم صهیونیستی هم نشان می دهد.


وی با بیان اینکه غربی ها به محتوای فیلم هایی که ما می سازیم حساس هستند، افزود: اگر فیلم محمد (ص) به پخش بزرگ جهانی راه پیدا کرد مایه خشنودی است ولی اگر چنین نشد چیزی از ارزش هایش کم نمی شود .


فیلم محمد (ص) آغاز راه است برای معرفی اسلام و آخرین پیامبر الهی و کارگردان این فیلم که بیش از  7 سال برای فیلمش وقت گذاشته از دیگر هنرمندان خواست برای ساخت آثار دیگر دست به کار شوند.


انتهای پیام/
انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر
نظرات بینندگان
مرضيه
Iran, Islamic Republic of
۲۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۵
من هر چيزي و كسي كه راجع به اين فيلم صحبت كنه به خاطر ياد كردن از عزيز دل ما حضرت محمد(ص) دوست دارم ممنونمممممممممممم

آخرین اخبار روز