تهران ۲۵.۶۷° كمينه ۲۵.۴°  بیشینه ۲۵.۹۹°
۰۶ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۰
معاون حقوقی رئیس‌جمهوری

با «سیاه‌نمایی» نمی‌تواند رأی جمع کند

با «سیاه‌نمایی» نمی‌تواند رأی جمع کند
معاون حقوقی رئیس‌جمهوری گفت: برخی جریانات سیاسی تصور می‌کنند با سیاه‌نمایی می‌توانند رای مردم را جلب کنند، درحالی که ناامید کردن مردم، کار دشمنان برای جلوگیری از مشارکت است و سودی نصیب احزابی که به دنبال شرکت در انتخابات هستند نخواهد کرد.
کد خبر: ۷۳۷۵۶

به گزارش معاصر، محمد دهقان در نشست شورای معاونان معاونت حقوقی رئیس‌جمهوری با اشاره به بیانات رهبری انقلاب درباره انتخابات و تاثیر آن بر مشارکت مردم، گفت: مشارکت مردمی در انتخابات اصلی‌ترین راه‌حل مشکلات کشور است. ما هم وظیفه داریم در حدود اختیارات خود از هر اقدامی برای برگزاری انتخابات پرشور حمایت کنیم.

وی با بیان این‌که «دولت در انتخابات آتی به عنوان یک کنش‌گر سیاسی وارد نمی‌شود»، گفت: ترکیب مجلس شورای اسلامی به عنوان نهاد قانونگذار و ناظر باید توسط مردم و بر اساس سلیقه‌شان شکل گیرد و دولت در این زمینه دخالتی نخواهد داشت.

وی با بیان این‌که «دولت فارغ از نتیجه، حضور مردم در انتخابات را زمینه‌ساز ناکامی دشمنان و مخالفان و موجب تقویت امنیت کشور و سرعت‌بخشی به حل مشکلات می‌داند»، افزود: امروز همه شاهد هستند اعضای دولت، شبانه‌روزی و با روحیه‌ای جهادی برای پیشرفت و آبادانی کشور و حل مشکلات معیشتی مردم تلاش می‌کنند. انتخابات پرشور نقش مهمی در تحقق خواسته‌های مردم دارد.

معاون حقوقی رئیس‌جمهوری یادآور شد: تجربه سال‌های گذشته نشان داده مردم با وجود برخی اشکالات و ناملایمات با موقعیت‌شناسی خود انتخابات را به نقطه قوت و پیشرفت کشور تبدیل می‌کنند.

دهقان با بیان این‌که «ایده «تحریم انتخابات» استمرار نقشه دشمن در تضعیف ایران است»، تصریح کرد: متاسفانه برخی جریانات سیاسی تصور می‌کنند با سیاه‌نمایی می‌توانند رای مردم را به سمت خود جلب کنند، درحالی که ناامید کردن مردم از سوی دشمنان برای جلوگیری از حضور مردم پای صندوق‌ها رای انجام می‌شود و سودی نصیب احزابی که به دنبال شرکت در انتخابات هستند نخواهد کرد.

وی با بیان این‌که «شورای نگهبان همواره به وظیفه خود عمل کرده است»، تاکید کرد: درعین حال که معتقدیم باید فضا برای مشارکت همه جریانات سیاسی معتقد به نظام فراهم شود همانگونه نیز به جد اعتقاد داریم تایید صلاحیت افرادی که سابقه فساد محرز دارند علاوه‌بر مضراتی که برای مردم و نظام در آینده در پی دارد، مردم را هم نسبت به انتخابات ناامید می‌کند. تایید افراد ناصالح ممکن است تاثیر منفی در مشارکت مردم داشته باشد.

معاون حقوقی رئیس‌جمهوری تأکید کرد: امیدواریم انتخابات اسفند ۱۴۰۲ به سکوی پرتابی برای حرکت کشور به سمت پیشرفت تبدیل شود.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز