تهران ۲۵.۶۷° كمينه ۲۵.۴°  بیشینه ۲۶.۷۹°
۱۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۷
گزارش میدانی از پنجمین تور رسانه‌ای قوه قضائیه

تولید موتورسیکلت CDI125 در زندان قم

تولید موتورسیکلت CDI125 در زندان قم
صبح پنج شنبه مصادف با 12 بهمن آغازین روز دهه فجر انقلاب اسلامی بود که در راستای آشنایی با ماموریت‌ها و فعالیت‌های اشتغال‎زایی سازمان زندان‌ها و بنیاد تعاون زندانیان برای زندانیان به همت مرکز رسانه قوه قضائیه پنجمین تور نظارتی قوه قضائیه در استان قم برگزار گردید.
کد خبر: ۷۴۷۷۲

به گزارش معاصر، به نقل از روزنامه آرمان ملی، در این مراسم تنی چند از مسئولان کشوری و استانی از جمله غلامعلی محمدی، رئیس سازمان زندان‌ها، رحیم مطهرنژاد رئیس بنیاد تعاون زندانیان؛ حجت الاسلام مظفری، رئیس کل دادگستری استان قم، رنجبر مدیر کل زندان‌های استان قم و امیرآبادی نماینده قم در مجلس حضور داشتند که به فراخور زمان به سخنرانی پرداختند.

اما نکته مهم این تور رسانه‌ای بازدید خبرنگاران رسانه‌های مختلف از نمایشگاه توانمندسازی زندانیان استان‌های قم، مرکزی و زنجان و همچنین افتتاح خط تولید موتور سیکلت در زندان قم بود.

نکته جالب توجه پیوند زندانیان با اشتغال و کار به ویژه در حوزه صنعت و علی‌الخصوص موتورسازی بود. چنانکه روند صفر تا صد خط تولید موتور سیکلت CDI125 توسط خود زندانیان انجام می‌شد و هر یک در گفت و گو با خبرنگاران نیز از آشنایی و علاقه خود با این حرفه و در صورت امکان ادامه آن در خارج از محیط زندان صحبت می‌کردند..

*اشتغال 40 هزار زندانی با دستمزد

رئیس سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی کشور در پنجمین تور رسانه‌ای و نظارتی قوه قضائیه در پاسخ به «آرمان ملی»در خصوص اشتغال زندانیان گفت: بخشی از زندانیان در داخل زندان بسته به صورت اشتغال نشسته مشغول به کار هستند و بخشی از زندانیان واجد شرایط هستند که می‌توانند داخل کارگاه‌ها خارح از این محیط بسته، اما داخل زندان مشغول کار شوند.

برخی از زندانیان هم که واجد شرایط هستند تامین مناسب را گذاشتند به خاج از زندان می‌روند و در محیط‌های باز در حوزه‌های کشاورزی صنعتی و خدماتی متعلق به بخش خصوصی یا متعلق به بنیاد تعاون حرفه‌ آموزی و صنایع زندانیان کشور و یا متعلق به سازمان زندان‌ها مشغول به کار هستند.

غلامعلی محمدی گفت:آن تعداد زندانیانی که به صثورت کارگاهی کار می کنند و دستمزد می‌گیرند بیش از 40 هزار نفر هستند که دستمزد رسمی می‌گیرند و در سامانه ERP سازمان اسامی و دستمزدهایشان ثبت شده و در استان قم رشد قابل ملاحظه‌ای از حیث دریافت دستمزد داشتیم.

رئیس سازمان زندان‌ها در خصوص ارزیابی از میزان اشتغال زندانیان در هدف گذاری صورت گرفته تا پایان سال یا سال پیش‌رو بیان کرد: موضوع توسعه اشتغال در سال گذشته و امسال یکی از برنامه‌های اولویت دارمان در سراسر کشور بوده و به همین جهت یک رقابت مثبتی بین همه ادارات کل زندان‌ها و مجموعه بنیاد تعاون شکل گرفته ما تلاش می‌کنیم این برنامه اشتغال را به دلیل تاثیری که با سازگاری اجتماعی در راستای ماموریت‌های سازمان برای اصلاح و تربیت هر سال توسعه و افزایش دهیم.

*اشتغال 25 درصد زندانیان کشور

رئیس بنیاد تعاون زندانیان در پاسخ به «آرمان ملی» در خصوص هدف گذاری اولیه نسبت به اشتغال زندانیان و اینکه امروز در کجای مسیر قرار داریم اظهار داشت: اگر بخواهیم به موفقیت در کل کشور بپردازیم در حال حاضر حدود 25 درصد از زندانیان کشور در پوشش اشتغال قرار گرفتندکه نسبت به افراد باقی مانده آمار خیلی بالایی نیست و علاقه مندیم این مقدار را افزایش دهیم.

رحیم مطهرنژاد گفت: در دوره جدیدکه نام آن را دهه دوم توسعه بنیاد گذاشته‌ایم تلاش می‌کنیم که هم در داخل زندان‌ها فعالیت‌هایی را گسترش دهیم و بخش‌هایی هم که اعزام به کار است را نیز توسعه دهیم.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز