تهران ۲۳.۷۳° كمينه ۲۳.۷۳°  بیشینه ۲۳.۹۹°
۰۴ آذر ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۶

صدور حکم اعدام پسر تلگرامی!

رسیدگی به پرونده های قضایی، مراحل مختلف و زمان بری دارد که با توجه به دستگیری چند روزه متهم، ادعای صدور حکم او صحت ندارد.
کد خبر: ۷۵۷۱
صدور حکم اعدام پسر تلگرامی!

اخبار معاصر: صدور حکم اعدام پسر تلگرامی!

متن شایعه

"حکم اعدام! اعدام؟! درسته کارشون بسیار بد بود باید سزاشو ببینن اما نه اینقدر که حکمش اعدام بریده شه! یعنی پایان زندگی یک نفر به خاطر چندقطعه عکس؟ مگه با چند فقره تجاوز و دزدی و قتل و زورگیری و اسید پاشی گرفتینش؟ که جرمش اینقدر سنگینه که با اعدام برابری میکنه آیا واقعا تمام خانومایی که با ایشون عکس دارن با میل و اراده و رضایت خودشون نبوده؟به زور و تهدید و شکنجه بود؟ اما ظاهر عکس بیانگر یه چیز دیگه رو نشون میده. پس خواهشا با نهایت احترام و ملتمسانه از پلیس فتا از اجراکنندگان قانون خواهشمندیم تجدید نظری در حکم بدین . دوستان خواهشا همونجوری که عکساشو پخش کردین دست به دست این رو هم پخش کنیم دست به دست بلکه ....

صدور حکم اعدام پسر تلگرامی!

پاسخ شایعه

1. رسیدگی به پرونده های قضایی، خصوصا در چنین مواردی، مراحل مختلف و زمان بری دارد که با توجه به دستگیری چند روزه متهم، ادعای صدور و اعلام حکم او صحت ندارد!

2. این شایعات با سو استفاده از پاسخ معاون اول قوه قضاییه به سوالی در مورد بازداشت این فرد منتشر شد. محسنی اژه ای، اقدام وی را زشت، اشتباه و جرم دانست و گفت: در قانون تا حد مفسد فی الارض برای چنین جرمی پیش بینی شده است.

3. ایشان ابعاد و بزرگی جرم و سقف مجازات در این نوع جرائم را یادآور شده اند که برای متهم حکم تلقی نمیشود! حکم توسط دادگاه و پس از بررسیهای لازم صادر خواهد شد که در تعیین یا تخفیف مجازات نیز پلیس فتا نقشی ندارد!

4. احکام قضایی بر اساس قوانین و دلایل و شواهد صادر می شوند و جوسازی های رسانه ای کمکی به متهم نمی کند، بلکه خود این پیامهای کذب، مصداق اعمال مجرمانه است!

5. ادعای عجیب شایعه مبنی بر رضایت افراد از انتشار تصاویرشان نه تنها عقلا مردود است، بلکه با شکایت تعداد زیادی از آنها کذب بودن آن و سو استفاده متهم مشخص می شود!

6. حضور فردی در یک عکس، به معنای رضایت او در انتشار آن نیست! جا داشت منتشر کنندگان شایعه، اندکی حاضرین در تصاویر را نوامیس خود بدانند و آنگاه با توجه به حال آنها نسبت به ابعاد ماجرا اظهار نظر کنند...

7. اهمیت حفظ حرمت افراد و پرهیز از ریختن آبرو در روایات چنان است که حرمت مومن با کعبه قیاس شده و بردن آبروی او جنگ با خدا دانسته شده است.


انتهای پیام/

منبع: شایعات


انتهای پیام
اشتراک گذاری :
برچسب ها : پسر تلگرامی
ارسال نظر

آخرین اخبار روز