تهران ۲۶.۷۳° كمينه ۲۶.۵۱°  بیشینه ۲۶.۹۹°
۱۴ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۹
مدیر کل ارتباطات مردمی قوه قضائیه

ملاقات مردمی با ۱۰ هزارو ۴۳۸ نفر در اداره کل ارتباطات مردمی قوه قضائیه در سال۱۴۰۲

ملاقات مردمی با ۱۰ هزارو ۴۳۸ نفر در اداره کل ارتباطات مردمی قوه قضائیه در سال۱۴۰۲
مدیر کل ارتباطات مردمی قوه قضائیه گفت: ۲ میلیون و ۳۲۳ هزارو ۵۵۴ مورد ملاقات مردمی در کل کشور توسط روسای کل دادگستری و سایر مقامات قضایی انجام شده است.
کد خبر: ۷۵۸۳۵

به گزارش معاصر، پاسخگویی به درخواست‌های مشروع و به حق مردم ازعمده‌ترین وظایف مسئولان قضایی استماع مشکلات حقوقی و قضایی مراجعان محسوب می‌شود و در همین راستا مرکز ارتباطات مردمی قوه قضاییه در تماس دائم با مردم است و بیش از سایر ادارات و برخی نهاد‌های قضایی، مشکلات قضایی مراجعه کنندگان را استماع و به افراد، نهاد‌ها و مراجع ذیربط انتقال می‌دهد در این اداره بیشترین درخواست‌های مردمی دیدار و ملاقات با ریاست قوه قضائیه و مسئولین عالی قضایی بوده است.

موارد مهم، قابل‌تأمل، چالشی و یا غامض به سمع و نظر مدیرکل ارتباطات مردمی یا استحضار رئیس حوزه ریاست قوه قضائیه می‌رسد. وجود این نهاد به‌منظور استماع، دریافت اطلاعات و بررسی معضلات مردم و متقابلاً تلقین حس اعتماد و اطمینان به مراجعین که نهادی برای گوش سپردن و شنیدن سخنان و درد و دل‌های مردم بوده فی‌نفسه ارزشمند است.

در همین راستا حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ در نشست شورای عالی قوه قضائیه، گفت: مقامات و مسئولان و کارکنان قضایی، حُسن خلق با مردم و ارباب رجوع را سرلوحه کاری خود قرار دهند و پیوسته در تکریم ارباب رجوع کوشا باشند. مقامات و مسئولان قضایی، حضور در اجتماعات مردمی و شنیدن نظرات و رفع مسائل و مشکلات مردم را بعنوان جزئی از برنامه‌های خود تعریف کنند؛ بویژه در ماه مبارک رمضان، توفیق حضور در مساجد و مشارکت در امور خیر مساجد را از دست ندهید؛ در مساجد ما در همه ایام بویژه ماه مبارک رمضان، انواع و اقسام کار خیر و نیکوکاری انجام می‌گیرد که مسئولان قضایی می‌توانند در این امور خیر، نظیرِ گلریزان‌ها، کمک به فقرا و توسعه حل اختلافات و رفع تخاصمات مشارکت کنند.

به همین منظور رئیس قوه قضائيه در روز‌های ۲۸ و ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ و اول تا سوم فروردین ۱۴۰۳ در میان نمازگزاران مساجد غرب، جنوب و شمال تهران حضور یافت و پس از اقامه نماز تا ساعت‌ها مشکلات آن‌ها را مورد بررسی قرار داد.

محسنی اژه‌ای سال گذشته به مقامات و مسئولان قضایی نیز برای حضور در مساجد و اجتماعات مردمی و رسیدگی بدون واسطه و مستقیم به مسائل و مشکلات مردم دستوراتی صادر کرده است.

همچنین رئیس عدلیه دوشنبه ۶ فروردین ۱۴۰۳ در نشست شورای عالی قوه قضائیه، از کلیه همکاران و مسئولان قضایی که در ایام تعطیلات نوروز، بصورت شبانه‌روزی و کشیک، به امرِ مهمِ خدمت‌رسانی به مردم مشغول بودند تقدیر کرد و گفت که باید هر چه بیشتر ارتباطات مسئولان قضایی با مردم توسعه پیدا کند و ضرورت دارد مسئولان قضایی پیوسته در میان مردم حضور داشته باشند و شنوای مسائل و مشکلات آن‌ها باشند و در جهت رفع این مسائل و مشکلات، اقدامات مقتضی و قانونی را ترتیب دهند.

ملاقات مردمی با ۱۰ هزارو ۴۳۸ نفر در اداره کل ارتباطات مردمی قوه قضائیه

در همین رابطه سیدعلی اصغر رفاهی، مدیر کل ارتباطات مردمی قوه قضائیه درباره ملاقات‌های مردمی صورت گرفته در ۱۱ ماهه سال ۱۴۰۲، اظهار کرد: در ۱۱ ماهه سال ۱۴۰۲ در اداره کل ارتباطات مردمی برای ۱۰ هزارو ۴۳۸ نفر ملاقات مردمی صورت گرفته است همچنین ۵۸ هزار و ۳۷۶ نفر میزان مراجعان حضوری اداره کل ارتباطات مردمی و میزان پاسخگویی به آن‌ها بوده است.

۶۴ هزارو ۷۰۱ مورد درخواست مردمی در سامانه سامع ثبت شد

وی افزود: ۶۴ هزارو ۷۰۱ مورد میزان درخواست‌های مردمی ثبت شده در سامانه سامع و میزان پاسخگویی به آن بوده است همچنین ۱۱ هزارو ۴۲۱ مورد آمار رسیدگی به درخواست‌های مردمی در جریان سفر‌های استانی ریاست قوه قضائیه و سایر مقامات قضایی است.

۲ میلیون و ۳۲۳ هزارو ۵۵۴ مورد ملاقات مردمی در کل کشور

مدیر کل ارتباطات مردمی قوه قضائیه گفت: ۲ میلیون و ۳۲۳ هزارو ۵۵۴ مورد ملاقات مردمی در کل کشور توسط روسای کل دادگستری و سایر مقامات قضایی انجام شده است.

رفاهی اظهار کرد: به درخواست‌های مردمی ۱۳۴ هزارو ۵۳۷ مورد با برپایی میز‌های خدمت در مساجد، مصلی‌ها و ... در کل کشور رسیدگی شد.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز