تهران ۲۵.۶۷° كمينه ۲۵.۴°  بیشینه ۲۶.۷۹°
۲۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۷:۴۳
معاون پارلمانی رئیس جمهور

معاون رییس جمهور : برنامه هفتم توسعه برای اجرا به تعدادی لوایح نیاز دارد

معاون رییس جمهور : برنامه هفتم توسعه برای اجرا به تعدادی لوایح نیاز دارد
سید محمد حسینی با بیان اینکه برنامه هفتم توسعه برای اجرا به تعدادی لوایح نیاز دارد گفت: دولت منتظر است تا لایحه برنامه هفتم ابلاغ شود تا لایحه های لازم را تهیه کنیم.
کد خبر: ۷۵۹۱۵

به گزارش معاصر به نقل از ایسنا، سید محمد حسینی در نشست خبری با خبرنگاران با اشاره به رویکرد تعاملی دولت و مجلس، اظهار کرد: در این دوره از مجلس شورای اسلامی، ۶ هزار سوال از سوی نمایندگان از وزرا مطرح شد که ۲۹ سوال در صحن مطرح شد و نمایندگان فقط از ۹ سوال قانع نشدند و به اصطلاح کارت زرد دادند. در ۳۲ ماه گذشته، ۳۰ نشست با معاونت پارلمانی وزارت‌خانه‌ها داشتیم و دانش افزایی پارلمانی را برای معاونت‌های پارلمانی انجام دادیم تا روابط دولت و مجلس تسهیل شود.

معاون پارلمانی رئیس جمهور یادآور شد: نمایندگان هزار دیدار با رئیس جمهور داشتند. وزرا ۵۷۳ بار در کمیسیون‌ها، ۱۰۸ بار در صحن علنی مجلس و ۲۳ بار در جلسات غیر علنی حاضر شدند. ۱۵ استیضاح مطرح شد که با برگزاری جلسات و قانع شدن نمایندگان این استیضاح‌ها از حد نصاب افتادند و برخی نمایندگان امضاهای خودشان را پس گرفتند.

وی افزود: ۷۱ بیانیه از سخنگاه مجلس در حمایت از رئیس جمهور و دولت خوانده شد. به نمایندگان توصیه کردیم نگاه‌شان نگاه ملی باشد، شما وکیل کل ملت ایران هستید.

وی ادامه داد: تاکید ما این است که لایحه، محور باشد. در هر حوزه ای که نیاز باشد، دولت بلافاصله لایحه کارشناسی شده، تهیه می کند. تعداد کل لوایح از دولت های قبل باقی مانده ۱۲۸ مورد بوده که دولت سیزدهم آنها را تایید کرد. ۱۳۴ لایحه هم در این دولت تهیه شده و در جمع ۲۶۲ لایحه در این ۳۲ ماه در دستور کار مجلس بوده است. در این دولت و مجلس لایحه محوری بر طرح ها در اولویت بوده است. گاهی هم طرح ها را با لایحه ادغام کردیم.

معاون رئیس جمهور خاطرنشان کرد: تحقق شعار سال اولویت همه دستگاه های اجرایی است. دیروز گزارش مفصلی در دولت داده شد که چگونه می توان مردم را به مشارکت برای جهش تولید دعوت کرد. قرار شد هر دستگاه برنامه خود را تهیه و ارائه کند. برای مناطق آزاد چنین برنامه ای برای سرمایه گذاری تهیه شده است و جزئیات این برنامه تهیه شده مثلا حتی ریسک سرمایه گذاری محاسبه شده و برای سرمایه گذار، مشاور هم در نظر گرفته شده است.

حسینی ادامه داد: برنامه هفتم توسعه به تعدادی لوایح نیاز دارد. در این برنامه اهدافی مثل تک رقمی شدن تورم وجود دارد که تحقق آن به لایحه نیاز دارد و دولت منتظر است تا لایحه برنامه هفتم ابلاغ شود تا لایحه های لازم را تهیه کنیم.

انتهای پیام
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز