تهران ۲۴.۹۱° كمينه ۲۴.۷۹°  بیشینه ۲۴.۹۹°

۰۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۵

بحران زباله؛ دور تازه اعتراضات در بیروت

معترضان سه روز به دولت مهلت دادند که به خواسته‌های آنها پاسخ دهند یا اینکه تمام اعضای کابینه استعفاء دهند.
کد خبر: ۸۷۷
اخبار معاصر: معترضان سه روز به دولت مهلت دادند که به خواسته‌های آنها پاسخ دهند یا اینکه تمام اعضای کابینه استعفاء دهند.

هزاران  نفر در بیروت پایتخت لبنان در اعتراض به ناتوانی دولت در حل و فصل بحران زباله، بار دیگر تظاهرات کردند.

بر اساس گزارش‌ها، از هنگام آغاز اعتراضات مردمی علیه  انباشته شدن زباله در بیروت در هفته گذشته، گردهمایی روز شنبه بزرگترین تظاهرات در نوع خود بود.

لبنانی های حاضر در خیابانهای جنوب لبنان دولت و مقامات کابینه را به فساد متهم کرده‌اند. آنها سه روز به دولت مهلت دادند که به خواسته های آنها پاسخ دهند یا اینکه تمام اعضای کابینه استعفاء دهند.

حضور نیروهای امنیتی در خیابانهای بیروت سنگین بود. همچنین شبکه تلویزیونی المیادین گزارش داد نیروهای امنیتی لبنان شماری از معترضان را بازداشت کردند.

هفته گذشته نیز در تظاهراتی مشابه که در اعتراض به بحران زباله برگزار شد، پلیس برای متفرق کردن معترضان از ماشین‌های آبپاش استفاده کرد.

لبنان در حال حاضر در بن‌بست سیاسی به سر می‌برد و پارلمان و رئیس جمهور ندارد. در پی این اعتراضات تمام سلام، نخست وزیر این کشور تهدید کرد که استعفا خواهد داد.

با تعطیلی سایت انباشت زباله بیروت، این شهر و مناطق اطراف آن با مشکلات زیادی روبرو شده است. زباله‌های بیروت در سایت دفن زباله «نامه» که در منطقه کوهستانی جنوب شرق بیروت قرار دارد، انباشت می‌شد.

با جمع نشدن زباله‌ها از سطح شهر بیروت، وزارت بهداشت لبنان هشدار داد در صورتی‌ که بحران زباله حل نشود، کشور با یک «بحران عمومی سلامت» مواجه خواهد شد.

انتهای پیام/
انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز