تهران ۲۴.۹۱° كمينه ۲۱.۷۹°  بیشینه ۲۴.۹۹°
۲۳ دی ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۶

عراقچى،نباید از برجام توقع معجزه اقتصادی داشته باشیم

معاون حقوقی و امور بین الملل وزیر امور خارجه گفت: بعیدی نژاد دیروز به صورت اضطراری برای شرکت در نشست کارشناسی راهی وین شد و امیدواریم مذاکرات کارشناسی امشب به نتیجه نهایی منجر شود.
کد خبر: ۹۱۶۴
نباید از برجام توقع معجزه اقتصادی داشته باشیماخبار معاصر: معاون حقوقی و امور بین الملل وزیر امور خارجه گفت: بعیدی نژاد دیروز به صورت اضطراری برای شرکت در نشست کارشناسی راهی وین شد و امیدواریم مذاکرات کارشناسی امشب به نتیجه نهایی منجر شود.

سید عباس عراقچی معاون حقوقی و امور بین الملل وزارت امور خارجه دقایقی پیش در نشست بررسی تحولات برجام که در خانه اندیشمندان علوم انسانی برگزار شد با بیان اینکه هم ما و هم طرف مقابل به تعهدات خود در رابطه با برجام عمل کرده ایم اظهار کرد: طرف مقابل تعهد کرده بود که در روز پذیرش برجام طی دستورالعمل هایی تحریم ها را لغو یا متوقف کند و اجرایی شدن این دستورالعمل ها را به روز اجرای برجام موکول کند که آنها به این تعهد خود عمل کردند.

وی در ادامه با اشاره به تدوین شیوه نامه های لغو تحریم ها توسط طرف مقابل گفت: از آنجایی که یک شبکه پیچیده از تحریم ها علیه ایران طراحی شده بود یک کلاف سردرگم در رابطه با اتفاقاتی که قرار است پس از رفع تحریم ها بیافتد ایجاد شده بود و طبق برجام قرار شد که این کلاف از طریق تدوین شیوه نامه هایی از سوی طرف مقابل برداشته شود.

عراقچی با بیان اینکه طرف مقابل در تدوین شیوه نامه های لغو تحریم ها با ما مشورت های لازم را انجام داد تصریح کرد: یک تیم چند نفره مذاکراتی از طرف ایران طی جلسات متعددی با کارشناسان طرف مقابل روز شنبه هفته گذشته شیوه نامه های لغو تحریم ها را به نتیجه نهایی رساند.

انتهای پیام
منبع: میزان
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز