تهران ۲۲.۷۹° كمينه ۲۲.۶۲°  بیشینه ۲۴.۷۹°
۱۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۰
امیر اسماعیلی در جمع خبرنگاران:

هیچ پرنده‌ای در شرق کشور سقوط نکرده است

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء(ص) درباره سقوط هواپیمایی در منطقه شرق کشور گفت: بنده از وجود چنین خبری اطلاع ندارم و سقوط پرنده‌ای را در شرق کشور تکذیب می‌کنم.
کد خبر: ۱۱۹۸
اخبار معاصر: امیر فرزاد اسماعیلی فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء(ص) صبح امروز در حاشیه جشنواره مالک‌اشتر که در قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء(ص) برگزار شد، با اشاره به برگزاری جشنواره مالک‌اشتر، گفت: این جشنواره درباره نقاط پیشرفت و ضعف نیروهای مسلح برگزار می‌شود و ما در این 7 سال چندین مدال افتخار را کسب کردیم.

وی ادامه داد: در طرح فرمانده معظم کل قوا یا همان مالک‌اشتر، رویکردهای کلی مطرح شده و نواقص نیز بیان می‌شود. به عنوان مثال اگر رادار ما نقصی داشته باشد، به ما تذکر داده می‌شود و یا اعلام می‌شود که رادار‌های پدافند بیشتر در کدام منطقه مستقر شوند.

امیر اسماعیلی ادامه داد: در این جشنواره از فرماندهان نمونه و برتر تقدیر می‌شود. سالهای قبل نیز پدافند هوایی مورد تشویق قرار گرفت.

وی درباره سقوط هواپیمایی در منطقه شرق کشور گفت: بنده از وجود چنین خبری اطلاع ندارم و سقوط پرنده‌ای را در شرق کشور تکذیب می‌کنم.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء(ص) تصریح کرد: اگر پرنده‌ای نیز سقوط کرده باشد که متعلق به دشمن باشد، حق آنان است.

وی درباره مشارکت پدافند هوایی در رزمایش نیروی هوایی ارتش، گفت: هر پرنده‌ای که از روی زمین بلند می‌شود پدافند هوایی فعال شده و نقش خود را ایفا می‌کند.

امیر اسماعیلی درباره انتقال تکنولوژی‌های پهپادهای ایران به روسیه، گفت: پدافند در اختیار ملت بوده و گنجینه آنهاست و اولین سیلی خشم ملت ایران را پدافند هوایی می‌زند، بنابراین تمامی سامانه‌های پدافند هوایی باید حفظ شده و از آن مراقبت شود.

وی تصریح کرد: ما جزئیات تکنولوژی پهپادها را به کسی نداده‌ایم و فقط کلیات آن را در اختیار سایرین قرار خواهیم داد، زیرا امکان شناسایی تکنولوژی‌ این سامانه‌ها و امکان ضربه زدن به آنها وجود دارد.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء(ص) تاکید کرد: ما جزئیات اطلاعات سامانه‌های خود را به هیچ کشوری نخواهیم داد.

امیر اسماعیلی درباره قابلیت‌های شناسایی اهداف پرنده توسط پدافند هوایی، گفت: ما این توانایی‌ را داشته‌ایم که یک هواپیمای مسافربری را که افراد نظامی را حمل می‌کرد، مورد شناسایی قرار دهیم. قابلیت پدافند هوایی در این زمینه بسیار بالاست.

وی خاطرنشان کرد: اگر احتمالا پهپادی زیر هواپیمایی مخفی شود، ما قادر به شناسایی آن هستیم. اکنون هواپیماهای پنهان‌کار فرامنطه‌ای بیرون از مرزها از ما اخطار می‌گیرند و دور می‌شوند.

انتهای پیام/ انتهای پیام
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز