دانش آیندهپژوهی، اکوسیستم جدید خبری، تحلیل نظریههای ارتباطات با توجه به تغییر ماهیت مخاطب خبر به کاربر، روندهای تاثیرگذار بر آینده خبر، آیندهپژوهی محتوای خبر و نمونه پژوهشهای آیندهپژوهیخبر و رسانه، فصلهای ششگانه این کتاب هستند که انتشارات آثار فکر آن را منتشر کرده است.
در بخشی از پیشگفتار کتاب «آینده خبر، مفاهیم و سناریوها» آمدهاست: شناخت آینده کمک خواهد کرد تا با آنچه در حال وقوع است، هماهنگ شویم و یا با بهرهگیری از فرصتها و دوری از تهدیدها بخواهیم مسیر خود را تعیین کنیم.
هرچند آینده بسیار وسیعتر از رسانههاست اما رسانهها هم عامل کوچکی نیستند و یکی از بازیگران تعیینکننده آینده هستند که در ساخت فردای ما نقش دارند، پس به مانند حال، در آینده نیز رسانهها نقش دارند و به نوعی شناخت آینده بدون شناخت نقش رسانهها، ممکن نیست.
انتهای پیام