تهران ۱۶.۷۳° كمينه ۱۳.۷۹°  بیشینه ۱۶.۹۹°
۲۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۵
ترامپ همچنان می گوید:

انتخابات ریاست جمهوری آمریکا با تقلب همراه بود

ترامپ که تاکنون و با خاتمه اعلام نهایی نتایج انتخابات ریاست جمهوری آمریکا همچنان شکست در این انتخابات را نپذیرفته همچنان بر توهم تقلب درانتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا اصرار می ورزد.
کد خبر: ۱۳۳۸۳
ترامپ که تاکنون و با خاتمه اعلام نهایی نتایج انتخابات ریاست جمهوری آمریکا همچنان شکست در این انتخابات را نپذیرفته و تلاش های بی وقفه وی برای باطل کردن آرای انتخابات نیز بی ثمر مانده است، به گفته تحلیلگران و کارشناسان مسائل داخلی آمریکا، وی تنها رئیس جمهوری در تاریخ این کشور است که به واقع نهاد دموکراسی که همان آرای مردمی است را مورد تهدید با خطر مواجه ساخته است.

روز دوشنبه ۲۴ آذر موعد رسمی اعلام آرای هیات گزینشگران(الکترال کالج)  خواهد بود و این بدان معنا است که تمامی آرای ۵۰ ایالت و واشنگتن دی. سی پایتخت آمریکا همگی به تایید نهایی و پایان یافتن هرگونه تقابل و بحثی درباره آرای رای دهندگان آمریکایی است.  اما ترامپ در رشته توئیت هایی از ادعای تقلب دراین انتخابات دست بر نداشته است؛  انتخاباتی که در ۱۳ آبان ماه برگزار و مهر تایید بر تمامی آرا  زده شد.

حمله  ترامپ به شاکله نظام سیاسی آمریکا

ترامپ که آخرین تیر ترکش خود را از دست رفته می بیند به  شاکله نظام سیاسی آمریکا حمله برد و در پی رد این دعوی از سوی دیوان عالی آمریکا در توئیتی نوشت: نباید رای دهندگان آمریکایی از آنچه دادستان های فدرال می دانند، مطلع شوند، شاکله و شالوده نظام آمریکا ناکارامد بود، رسانه های آمریکایی، رهبران کنگره، حزب دموکرات؟

ترامپ درادامه توئیت های خود نوشت: حال ۷۴ میلیون رای دهنده آمریکایی که  این تعداد آرا برای یک رئیس جمهوری بر سرکار یک رکورد محسوب می شود، به ترامپ رای داده اند، متحیر مانده و همچنان نتایج حاصل از این انتخابات را باور ندارند.

ترامپ در توئیتی دیگر مدعی شد: دیوان عالی حقیقتا ما را بر زمین زد، نه عقلانیتی و نه انگیزه ای، مردم آمریکا محق دریافت پاسخی دراین زمینه هستند، (شاید) دیرتر اما نه اینکه هرگز پاسخی دریافت نکنند.
ترامپ که در ابتدا تلاش کرده تا از طریق وکلای حقوقی خود در ایالت های ویسکانسین و پنسیلوانیا طرح دعوی تقلب در انتخابات را به دیوان عال بکشاند، در تمامی این موارد با رد این ادعا از سوی دادگاه های این ایالت ها مواجه شد و در مرتبه ای دیگر و در سطحی بالاتر، از طریق نظام قضایی ایالت تگزاس که با حمایت ۱۷ ایالت دیگر برای ابطال آرای پنج ایالت مورد مناقشه امید بسته بود، آن را در نهایت به دیوان عالی رساند.

حال دیوان عالی آخرین امید ترامپ؛ محل  امیدواری وی با توجه به اینکه سه قاضی دیوان عالی در دولت او و با معرفی وی منصوب شدند بتواند اعمال نظر کنند و  رای این دیوان را به نفع خود داشته باشد، این دعوی را رد کرد.

تگزاس فاقد صلاحیت در تعیین فرجام آرا سایر ایالت هاست

دیوان عالی آمریکا عصر جمعه (روز گذشته) دادخواست مورد حمایت دونالد ترامپ رئیس جمهوری این کشور برای ابطال پیروزی جو بایدن که از سوی ایالت تگزاس مطرح شده بود را رد کرد.

دادخواست تگزاس که مورد حمایت ۱۷ ایالت دیگر جمهوری‌خواه قرار گرفته بود، از دیوان عالی آمریکا می‌خواهد با تعویق نشست برگزینندگان که قرار است در دوشنبه، رئیس جمهوری بعدی آمریکا را به طور قطعی تعیین کنند، آرای چهار ایالت میشیگان، ویسکانسین، پنسیلوانیا و جورجیا را باطل اعلام کنند.

در رای دیوان عالی، تگزاس فاقد صلاحیت لازم برای تعیین چگونگی برگزاری انتخابات در ایالت‌های دیگر شناخته شده است.

رئیس مجلس نمایندگان، جمهوریخواهان را مایه ننگ دانست

«نانسی پلوسی» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا اعضای جمهوریخواهی را که خواستار ابطال نتیجه انتخابات در چهار ایالت شده بودند را مایه ننگ کنگره آمریکا خواند.

پلوسی بامداد امروز (شنبه) در تارنمای رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در بیانیه‌ای با اشاره به رأی دیوان عالی این کشور، اعلام کرد: دیوان عالی بدرستی شکوائیه افراطی، غیرقانونی و غیردموکراتیک حزب جمهوریخواه برای لغو اراده میلیون‌ها رأی‌دهنده آمریکایی را رد کرد.

پلوسی در ادامه این بیانیه نوشت: ۱۲۶ عضو جمهوریخواهی که این دادخواست را امضا کردند، مایه ننگ مجلس نمایندگان شدند. آنها به جای پایبندی به سوگند خود برای حمایت و دفاع از قانون اساسی، تلاش کردند تا قانون اساسی را زیر سؤال برده و اعتماد عمومی به نهادهای مقدس دموکراتیک ما را تضعیف کنند.

درحالی که دونالد ترامپ همچنان در فکر شکایت است اما جو بایدن با کسب ۳۰۶ رأی الکترال در برابر ۲۳۲ رأی الکترال ترامپ، در حال معرفی کابینه و مقامات  در دولت آتی خود است.
انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز