تهران ۱۴.۹۹° كمينه ۱۳.۷۹°  بیشینه ۱۴.۹۹°
۲۹ آذر ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۰
به همت بنیاد بیماری‌های نادر و دانشگاه‌های علوم پزشکی تهران، ایران و شهید بهشتی

انتشار جلد دوم اطلس بیماری‌های نادر

جلد دوم اطلس بیماری‌های نادر منتشر می‌شود، این جلد بر بیماری‌های خون، روماتولوژی، غدد، سیستم ایمنی، گوارش، نفرولوژی، ریه و عفونی متمرکز شده است که بیشتر ارگان‌های داخلی بدن را درگیر بیماری می‌کنند.
کد خبر: ۱۳۸۹۳
به گزارش معاصر و به نقل از بنیاد بیماری‌های نادر، مجموعه پنج جلدی این اطلس که تاکنون دو جلد آن تکمیل شده با همکاری پزشکان و متخصصان بنیاد بیماری‌های نادر و دانشگاه‌های علوم پزشکی تهران، ایران و شهید بهشتی در راستای توسعه دانش و آگاهی در مورد این بیماری‌ها به رشته تحریر درآمده است. این جلد بر بیماری‌های خون، روماتولوژی، غدد، سیستم ایمنی، گوارش، نفرولوژی، ریه و عفونی متمرکز شده است که بیشتر ارگان‌های داخلی بدن را درگیر بیماری می‌کنند.

با توجه به مباحث تخصصی و فوق تخصصی این اطلس، جامعه پزشکی و پیراپزشکی شامل متخصصان و پزشکان عمومی، محققان، دستیاران و دانشجویان رشته های مرتبط می توانند از این اطلس در راستای فعالیت‌های علمی و تشخیص سریع بیماری‌ها استفاده کنند.

اطلس بیماری‌های نادر داخلی با سرپرستی علی جواد موسوی فوق تخصص ریه و همچنین پروفسور داریوش فرهود، حمیدرضا ادراکی، مهدی نوروزی، سعیده مهدیپور، علی تقوی، محمدیزدان حق شناس، سامک عبدی و کامران یعقوب پور به عنوان اعضای کمیسیون پزشکی بنیاد بیماری‌های نادر و شیرین حقیقی و عبدالعلی شهراسبی به عنوان اساتید همکار تالیف شده است که به زودی چاپ و در کتاب فروشی‌های معتبر عرضه خواهد شد.

به گزارش ایرنا، جلد اول اطلس بیماری‌های نادر با عنوان «بیماری‌های ژنتیکی و مادرزادی» به همت شورای علمی بنیاد بیماری‌های نادر ایران و در هشت بخش در شهریور ۹۸ منتشر شده است.
انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز