تهران ۲۱.۷۳° كمينه ۲۱.۵۱°  بیشینه ۲۱.۹۹°
۱۷ دی ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۸
توصیه رهبر گروه الشباب در سومالی؛

به منافع صهیونیست‌ها و آمریکا در سراسر جهان حمله کنید

رهبر گروه الشباب در سومالی در سخنرانی اخیر خود از اعضای خود خواسته تا به اهداف رژیم صهیونیستی،آمریکا و فرانسه در سراسر جهان حمله کنند.
کد خبر: ۱۵۱۲۲
وبگاه «جی ان اس» روز سه شنبه نوشت که «احمد عمر ابوعبیده» رهبر گروه الشباب روز یکشنبه در سخنرانی در سالروز حمله به پایکاه نظامی «سیمبا» در کنیا که توسط نیروهای آمریکایی و کنیا مورد استفاده قرار می‌گیرد گفت که این حمله  انتقام جنایت‌های ایالات متحده علیه مسلمانان سومالی بود.

وی افزود که این حمله بخشی از مجموعه حملات مرتبط به القاعده در اعتراض در به رسمیت شناختن قدس اشغالی به عنوان پایتخت رژیم اسرائیل توسط ایالات متحده بود. ابوعبیده در این سخنرانی از اعضای گروه الشباب  خواست که حملات خود را علیه اهداف آمریکایی و صهیونیستی و همچنین فرانسه به دلیل اهانت به پیامبر اسلام (ص) شدت بخشند.

وی در بخشی از سخنان خود گفت: «ای مسلمانان  دشمنان خدا را هدف قرار دهید! آمریکا و اسرائیل را هدف قرار دهید. صهیونیست‌ها و صلیبی‌ها را هدف قرار دهید. حملات خود را علیه منافع آن‌ها در سراسر جهان متمرکز کنید، زیرا آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها تنها دو روی یک سکه هستند.»

گروه  الشباب  در اوایل سال ۲۰۰۴ اعلام موجودیت کرده است. الشباب یک گروه مسلح با گرایشات فکری وابسته به القاعده است و تاکنون عملیات‌  بسیاری انجام داده که به کشته شدن صدها نفر منجر شده است. دولت سومالی در سال ۲۰۱۱ گروه الشباب را از «موگادیشو» پایتخت این کشور بیرون راند؛ اما این گروه همچنان بخش وسیعی از روستاهای سومالی را تحت سیطره خود دارد.

مقر فرماندهی آمریکا در آفریقا در روزهای گذشته  ازانجام دو حمله هوایی به جنوب سومالی و مقر گروه الشباب  در نخستین روز از سال نوی میلادی خبر داد.
انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز