تهران ۲۲.۷۹° كمينه ۲۲.۶۲°  بیشینه ۲۳.۷۹°
۲۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۴
پس از جست‌وجوهای نفسگیر در کوهستان جنگلی

جسد کوهنورد گمشده در عمق دره سرسبز پیدا شد

جسد کوهنورد گمشده پس از سه روز جست‌و‌جو در ارتفاعات باران کوه جنگل‌های گلستان در عمق یکی از دره‌های پیدا شد.
کد خبر: ۱۵۶۶
اخبار معاصر:جسد کوهنورد گمشده پس از سه روز جست‌و‌جو در ارتفاعات باران کوه جنگل‌های گلستان در عمق یکی از دره‌های پیدا شد.

جواد، کوهنورد 43ساله یکشنبه هفته گذشته همراه دوستانش به ارتفاعات بارانکوه رفته بود که برای پیدا کردن غاری در آن حوالی از دوستانش فاصله گرفت و در تنهایی جنگل از آنها جدا شد. کمی بعد او با تلفن همراه به دوستانش خبر می‌دهد که دهانه غار را پیدا کرده و بزودی بازخواهد گشت. اما پس از ساعتی صدای غرش کوه دوستان جواد را نگران ساخت. آنها در تماس با برادر جواد از دو بار صدای ریزش کوه و جواب ندادن تلفن او خبر دادند.

مجتبی اکبری مدیرعامل هلال احمر استان گلستان درخصوص عملیات جست‌و‌جو برای یافتن کوهنورد گمشده گفت: در تماس تلفنی با ندای امداد 112 هلال احمر استان گلستان در ساعت 8 شب یکشنبه 15 شهریور درخواست کمک شد. پس از دریافت این گزارش هلال احمر بلافاصله تیمی 15 نفره از نجاتگران زبده و تخصصی کوهستان را به محل حادثه اعزام کرد ولی به دلیل تاریکی شب، عدم اطلاع دقیق و ناکافی از محل مرد گمشده، شیب‌های بسیار تند و سطح ریزشی منطقه، عملیات متوقف و به صبح روز بعد موکول می‌شود.

به گفته اکبری صبح روز دوشنبه نیز از اپراتور تلفن همراه کمک خواسته می‌شود تا از طریق آنتن تلفن، مرد گمشده ردیابی شود اما موقعیت دقیقی به دست نمی‌آید. ازسویی نجاتگران هلال احمر همزمان با طلوع آفتاب عملیات را از سر گرفته و به جست و جو پرداختند. این تیم ابتدا خود را به محل آخرین تماس رسانده و با توجه به رد زنی و سمت حرکت وی به محل ریزش اول رسیده و یک پاکت سیگار و 3 پوست شکلات که متعلق به مرد گمشده بود را یافته و پس از آن به جست و جو ادامه داده و به محل ریزش دوم که در آن رد پا‌ها تمام شده بود رسیدند.

با توجه به وضعیت موجود تیم‌های امدادی تصمیم می گیرند تا تک تک دهانه های‌ مشکوک و مورد احتمال سقوط این مرد را جست و جو کنند که متأسفانه از کوهنورد گمشده ردپایی به دست نیامد و با تاریک شدن هوا تصمیم بر آن شد تا صبح سه‌شنبه 17 شهریورماه یک تیم تخصصی دره نوردی با تجهیزات و ابزار از هیأت کوهنوردی برای فرود در دره‌های مرتفع به محل اعزام شوند.
سرانجام روز سه‌شنبه جسد کوهنورد گمشده توسط افراد خانواده او که برای کمک آمده بودند در بین صخره‌ها پیدا شد و با کمک گروه امداد و نجات هیأت کوهنوردی یک تیم دره نورد همراه تیم هلال احمر استان گلستان به پایین دره‌ها رفته و در عمق 250 متری جسد به بالا منتقل و تحویل مراجع قضایی شد.

جواد بیاری مدیر مرکز کنترل و هماهنگی عملیات هلال احمر گلستان درخصوص بهره نگرفتن از سگ‌های تجسس در این عملیات سخت گفت: سگ‌های جست‌وجوی هلال احمر قابلیت ردیابی در جنگل را ندارند. این سگ‌ها زنده‌یاب بوده و برای پیدا کردن افراد در زیر آوار آموزش می‌بینند با اینکه متولی جست‌و‌جو و نجات در کوهستان‌ها هیأت‌های کوهنوردی هستند ولی توانایی انجام این عملیات را نداشته و این قبیل عملیات را هلال احمر به عهده می‌گیرد.


  انتهای پیام/
انتهای پیام
منبع: ایران
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز