تهران ۲۰.۶۷° كمينه ۱۹.۷۹°  بیشینه ۲۰.۹۹°
۱۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۴
توسط نیروهای پلیس شهرهای مسکو و سن پترزبورگ؛

معترضان به حکم زندان «ناوالنی» بازداشت شدند

گروهی از هواداران «آلکسی ناوالنی» در اعتراض به حکم دادگاهی که این منتقد روس را به سه سال و نیم زندان محکوم کرد، در میادین مرکزی شهر مسکو و سن پترزبورگ تجمع کردند.
کد خبر: ۱۶۹۲۱
به گزارش پایگاه خبری معاصر و به نقل از اسپوتنیک، روز سه شنبه در پی صدور حکم دادگاهی که «آلکسی ناوالنی» منتقد سرشناس روس را به جرم تخلف مالی به بیش از سه سال زندان محکوم کرد، گروهی از هواداران این منتقد و چهره سرشناس اپوزیسیون روسیه خواستار برگزاری فوری اعتراضات شدند.

در پی این فراخوان، شمار زیادی از این معترضان به رغم حضور گسترده نیروهای پلیس در مراکز شهر مسکو و سن پترزبورگ گردهم آمدند.

شبکه خبری بی بی سی از حضور هزاران نفر در این تظاهرات خبر داد.

با برگزاری این تجمعات اعتراضی که به گفته مقامات روسیه فاقد مجوز بودند، نیروهای پلیس شهرهای مسکو و سن پترزبورگ افراد معترض را بازداشت کرد. به نقل از ناظران، تنها در شهر مسکو بیش از ۸۵۰ تن از معترضان بازداشت شدند.

شاهدان عینی همچنین گفتند که به دستور پلیس مسکو شماری از ایستگاههای مترو این شهر نیز تعطیل شد.

گفتنی است، آلکسی ناوالنی ۴۴ ساله از زمان بازگشت به کشورش در هفدهم ژانویه ۲۰۲۱ همچنان در بازداشت به سر می‌برد. وی در ماه آگوست سال گذشته به دلیل مسمومیت ادعایی با گاز اعصاب نوویچوک به بیمارستانی در شهر برلین آلمان منتقل و در آنجا تحت مداوا قرار گرفت.
انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز