تهران ۲۱.۷۳° كمينه ۲۱.۵۱°  بیشینه ۲۱.۹۹°
۱۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۰
امروز با حضور استاندار سلیمانیه اقلیم کردستان عراق و استاندار کردستان؛

افتتاح «سیران بند» دومین مرز رسمی کردستان با کشور عراق

مرز سیران بند به صورت رسمی از طرف جمهوری اسلامی ایران و جمهوری عراق به عنوان دومین مرز رسمی استان کردستان معرفی شد.
کد خبر: ۱۸۵۲۲
به گزارش پایگاه خبری معاصر، روز یکشنبه و با حضور «هه وال ابوبکر حسین» استاندار سلیمانیه اقلیم کردستان عراق و «بهمن مرادنیا» استاندار کردستان مراسم نمادین افتتاح رسمی مرز سیران بند بانه برگزار شد.

استاندار کردستان در این مراسم اظهار کرد: هم اکنون میزان مبادلات کالا از مرز سیران بند بانه ۲۳۰ میلیون دلار است که امکان افزایش آن تا یک میلیارد دلار وجود دارد و با رسمی شدن این مرز از امروز بدون شک شاهد تحولات اقتصادی در منطقه خواهیم بود.

مرادنیا خاطرنشان کرد: مرز سیران بند بانه از دیرباز محل داد و ستد و رفت و آمد مردم ایران و عراق بوده است اما در حال حاضر شرایط زیرساختی این مرز مطلوب نیست و امروز با حضور جانشین وزیر امور داخله اقلیم کردستان عراق، برای ارتقای این وضعیت تصمیم‌گیری خواهد شد.

وی افزود: تمام ظرفیت‌ها را برای رفع مشکلات کمبودهای زیرساختی برای مرز سیران بند بانه به کار خواهیم گرفت و امیدواریم در سریع‌ترین زمان ممکن کمبودها رفع شود.

جانشین وزیر امور داخله اقلیم کردستان عراق نیز در این بازدید اظهار کرد: این مرز از سوی دولت مرکزی عراق و ایران به عنوان یک مرز رسمی شناخته شده است و امروز به صورت رسمی این مهم را به جهانیان اعلام کردیم.

سرلشکر چتو صالح سعید افزود: کمبودها و مشکلات زیرساختی در دو طرف مرز سیران بند را نیز با همکاری برادران ایرانی در سریع‌ترین زمان ممکن رفع خواهیم کرد و امروز در این خصوص نشست‌هایی خواهیم داشت.

وی ابراز امیدواری کرد که مرز سیران بند بانه به یکی از مرزهای نمونه گردشگری و تجاری بین ایران و عراق تبدیل شود و رونق اقتصادی اهالی دو طرف مرز را محقق سازد.

اسماعیل رستم پور فرماندار بانه نیز در این مراسم اظهار کرد: مرز سیران بند بانه از امروز رسمی است و واردات و صادرات کالا در آن به صورت رسمی انجام خواهد شد.

وی افزود: پس از اتمام دوران کرونایی مبحث تردد مسافران نیز از مرز سیران بند بانه انجام خواهد شد و بدون شک این اتفاق نقشی مهم در رونق اقتصادی و ارتقای سطح معیشت مردم بانه خواهد داشت.
انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز