تهران ۲۵.۶۷° كمينه ۲۴.۷۹°  بیشینه ۲۵.۹۹°

۲۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۶

شرکت بن لادن در حادثه مکه مقصر است

کمیسیون تحقیق و تفحص عربستان درباره حادثه سقوط جرثقیل در مسجدالحرام که به کشته و زخمی شدن شمار زیادی از زائران منجر شد، شرکت ساختمانی بن لادن را یکی از عوامل مسوول در این حادثه اعلام کرد.
کد خبر: ۱۸۶۷

اخبار معاصر:به گزارش خبرگزاری فرانسه، کمیته ای که مسوولیت تحقیق و تفحص درباره حادثه اخیر مسجدالحرام را بر عهده داشت دیروز (سه شنبه) اعلام کرد که گروه ساختمانی بن لادن عربستان به دلیل رعایت نکردن هنجارهای ایمنی در سقوط جرثقیل مقصر است.

این حادثه عصر جمعه گذشته رخ داد و بر اثر آن 111 نفر کشته و حدود 400 نفر دیگر زخمی شدند. 11 نفر از فوت شدگان و 32 نفر از مجروحان حادثه ایرانی هستند. خبرگزاری رسمی عربستان اعلام کرد که شرکت بن لادن به دلیل رعایت نکردن موارد ایمنی لازم مقصر و از فعالیت در پروژه های عمومی محروم شده است. بر اساس گزارش خبرگزاری عربستان، مدیران اجرایی شرکت بن لادن تا اتمام رویه قضایی مربوط ممنوع الخروج شده اند.

شرکت ساختمانی بن لادن که به خانواده اسامه بن لادن سرکرده پیشین گروه تروریستی القاعده تعلق دارد، مدت چهار سال است که در توسعه فضای 400 هزار متر مربعی مسجد الحرام فعالیت دارد. این فضا می تواند حدود دو میلیون زائر را همزمان در خود جای دهد.

انتهای پیام /

منبع:ایرنا
انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز