تهران ۲۴.۸۴° كمينه ۲۴.۸۴°  بیشینه ۲۴.۹۹°
۲۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۱:۰۰
معاون راهبری تولید شرکت برق حرارتی گفت:

امسال ۶۵ میلیارد تومان اموال مازاد شرکت برق حرارتی فروش رفت

امسال ۶۵ میلیارد تومان اموال مازاد، راکد و ضایعات شرکت‌های تولید نیروی برق و مدیریت تولید برق به فروش رسیده است.
کد خبر: ۱۹۴۱۸
به گزارش پایگاه خبری معاصر و به نقل از وزارت نیرو، ناصر اسکندری، با اشاره به برنامه شرکت برق حرارتی برای تأمین منابع مالی از محل فروش ضایعات و اموال راکد مازاد، گفت: امسال علاوه بر اقدام انجام شده بالغ بر ۸۵ میلیارد تومان نیز اقلام مازاد و راکد بین شرکت‌های زیرمجموعه جابجا شده است.

وی ادامه داد: شناسایی اقلام راکد و مازاد به منظور استفاده بهینه داخلی، شناسایی ضایعات موجود در شرکت‌ها به منظور جایگزین کردن مواد اولیه در تولید، پاکسازی محیط نیروگاه‌ها جهت افزایش امنیت و اجرای پروتکل‌های HSE و کمک به تأمین منابع مالی شرکت‌های زیرمجموعه از محل درآمد غیرعملیاتی به منظور پوشش هزینه‌ها از جمله اهداف اجرای این طرح بوده است.

معاون راهبری تولید شرکت برق حرارتی افزود: فروش اموال مازاد یکی از اقداماتی است که در چند سال اخیر بنا به دلایل مختلف متوقف شده بود، اما با پیگیری‌های انجام شده این طرح امسال در ۱۷ شرکت تولید نیرو و ۱۰ شرکت مدیریت تولید برق اجرا شده است.

به گفته این مقام مسئول نبود دستورالعمل یکپارچه و مدون در سطح شرکت‌ها از جمله چالش‌های اجرای این طرح بوده است که با پیگیری‌های انجام شده ریل‌گذاری مناسبی در این زمینه انجام شد تا برای سال‌های آتی نیز بتوان با دستورالعمل‌های تدوین شده این طرح را پیگیری کرد.
انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز