تهران ۲۱.۷۳° كمينه ۲۱.۵۱°  بیشینه ۲۲.۷۹°
۱۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۷

تعداد کمی از مردم، مسافر بیشترین پروازها

در کانادا، ۲۲ درصد جمعیت مسئول ۷۳ درصد پروازهاست.
کد خبر: ۱۹۷۴۶
تحلیل ها نشان می دهد که اقلیت کوچکی از مسافران هوایی در تقریبا همه کشورها بیشترین پروازها را انجام می دهند و به این ترتیب مسئول تصاعد مقدار زیادی گازهای گلخانه ای هستند.

به گزارش بی بی سی ،در بریتانیا ۷۰ درصد پروازها را ۱۵ درصد از جمعیت ثروتمند کشور انجام می دهند، و ۵۷ درصد جمعیت اصلا به خارج سفر نمی کنند.

درخواست هایی برای اعمال نوعی تعرفه بر پروازهای مکرر - نوعی مالیات که هرچه بیشتر پرواز کنید افزایش می یابد - مطرح شده است.
گروه "صلح سبز" از چنین مالیاتی حمایت می کند و همچنین خواستار منع برنامه "مایل های هوایی" است چون می گوید پرواز بیشتر را تشویق می کند. برنامه های مایل های هوایی براساس میزان پرواز به مشتری امتیاز می دهد.

فعالان معتقدند که مالیات بر پروازهای مکرر با استقبال عمومی مواجه خواهد شد چون بار آن فقط بر دوش ثروتمندانی که بیشترین پروازها را انجام می دهند سنگینی خواهد کرد.

"مجمع شهروندان بریتانیا" سال پیش از این اصل حمایت کرد.

در بریتانیا کمیته مشاوره دولت در زمینه تغییر اقلیم اعمال چنین تعرفه ای برای پروازهای مکرر را توصیه کرده است.

تحقیقاتی که به سفارش گروه کمپین اقلیم به نام "پاسیبل" انجام شده حاکیست که در آمریکا، فقط ۱۲ درصد مردم دو سوم پروازها را انجام می دهند.

آلتیا وارینگتون از گروه پاسیبل گفت: "این گزارش نشان دهنده همین نابرابری در اطراف جهان است - اقلیت کوچکی از مسافران هوایی سهمی نامتوازن از پروازها دارند."

"درحالی که فقیرترین جوامع از آثار گرمایش رنج می برند، فواید زندگی کربن‌زا فقط نصیب گروه اندکی می شود. خیلی از مردم سفر می کنند. اما تعداد اندکی از افراد صاحب امتیاز هستند که اغلب پرواز می کنند."

جان ساوِن مدیر صلح سبز به بی بی سی گفت: "مالیات بستن بر پروازهای مکرر فکر خوبی است - اما همچنین باید فکری برای برنامه های موسوم به ایرمایلز (مایل های هوایی) بکنیم که به کسانی که زیاد پرواز می کنند پاداش می دهد تا بیشتر پرواز کنند. این رفتار در زمانی که با بحران اقلیمی روبرو هستیم زننده است و باید متوقف شود.

با بررسی کشورهای مختلف این نتیجه به دست آمده است:

کانادا: ۲۲ درصد جمعیت مسئول ۷۳ درصد پروازهاست

هلند: ۸ درصد جمعیت مسئول ۴۲ درصد پروازهاست

چین: ۵ درصد خانوارها ۴۰ درصد پروازها را انجام می دهند

هند: یک درصد خانوارها ۴۵ درصد سفرهای هوایی را انجام می دهند

اندونزی: ۳ درصد خانوارها مسئول ۵۶ درصد پروازها هستند




انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز