تهران ۱۹.۹۱° كمينه ۱۷.۷۹°  بیشینه ۱۹.۹۹°
۱۴ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۴

اسرائیل طی ماه گذشته 36 بار حقوق خبرنگاران فلسطینی را نقض کرد

روزنامه‌نگاران فلسطینی در گزارش سالانه خود در ماه ژانویه گذشته اعلام کرده بود که طی سال 2020 اسرائیل 490 بار حقوق روزنامه‌نگاران فلسطینی را نقض کرده است.
کد خبر: ۱۹۸۷۹
کمیته حمایت از خبرنگاران فلسطینی اعلام کرد که اسرائیل طی ماه مارس امسال 36 بار حقوق روزنامه‌نگاران فلسطینی را نقض کرده است.


اسرائیل طی ماه گذشته 36 بار حقوق خبرنگاران فلسطینی را نقض کرد

  
به گزارش آناتولی کمیته حمایت از روزنامه‌نگاران فلسطینی طی گزارشی اعلام کرد: طی ماه مارس گذشته اسرائیل 36 بار حقوق کارمندان رسانه‌های فلسطینی از جمله کارمند خبرگزاری آناتولی را نقض کرده است.

بر این اساس، در 3 مارس گذشته 5 نفر از کارمندان رسانه‌ها از جمله یک کارمند خبرگزاری آناتولی در قدس اشغالی مورد حمله یهودیان افراطی قرار گرفته‌اند.

در این گزارش همچنین آمده است: نظامیان چندین بار به خبرنگارانی که تظاهرات ضد شهرک‌سازی را پوشش می‌دادند، حمله کرده و 3 خبرنگار را بازداشت و از شهر قدس اخراج کردند. همچنین 9 روزنامه نگار فلسطینی دیگر مورد بازجویی قرار گرفته اند.

در این مدت 9 نفر از کارمندان رسانه‌ها از فعالیت منع و تجهیزات آنها توسط نظامیان اسرائیل مصادره یا تخریب شده‌ است.

این در حالی است که سندیکای روزنامه‌نگاران فلسطینی در گزارش سالانه خود در ماه ژانویه گذشته اعلام کرده بود که طی سال 2020 اسرائیل 490 بار حقوق روزنامه‌نگاران فلسطینی را نقض کرده است.
انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز