تهران ۱۹.۹۱° كمينه ۱۵.۷۹°  بیشینه ۱۹.۹۹°

۲۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۸
طی دیشب و بامداد امروز صورت گرفت؛

محاصره متجاوزان در مأرب

حملات متعدد جنگنده‌های متجاوزان سعودی امریکایی به مناطق مختلف پایتخت یمن طی دیشب و بامداد امروز؛ دهها شهید و زخمی برجای گذاشت.متجاوزان اشغالگر سعودی، اماراتی و قطری در مأرب به محاصره نیروهای یمنی درآمده اند.
کد خبر: ۲۰۱۹
اخبار معاصر: شبکه تلویزیونی المسیره، جنگنده‌های متجاوزان سعودی امریکایی بیش از 30 بار دیشب و بامداد شنبه مناطق مختلف صنعاء را هدف حملات وحشیانه خود قرار دادند که آمارهای اولیه از شهادت 19 تن و زخمی شدن 100  نفر دیگر حکایت دارد.

 بمب های خوشه ای ممنوعه بر سر یمنی ها

جنگنده های رژیم متجاوز سعودی در حمله به شهر باقم یمن از بمب های خوشه ای از نوع بی.ال.یو-97استفاده کردند.

شهر باقم در استان صعده قرار و این شهر جمعیت زیادی دارد.

از لحاظ بین المللی بکارگیری بمب خوشه ای بی.ال.یو-97 ممنوع است.

شبکه تلویزیونی الجزیره هم از حمله جنگنده های متجاوزان سعودی آمریکایی به خانه سفیر سلطان نشین عمان در صنعاء پایتخت یمن خبر داد.

شبکه تلویزیونی المنار هم گزارش داد، ارتش و کمیته های مردمی یمن با هدف قرار دادن دو دستگاه خودروی نظامی ارتش سعودی در استان جیزان، شش نظامی آل سعود را به هلاکت رساندند و شماری دیگر از نظامیان سعودی را زخمی کردند.

گزارش دیگر المسیره از آتش سوزی در یک انبار سلاح سعودی ها در منطقه « زبنه » در شمال شهر الربوعه در عسیر عربستان خبر داد.

مأرب؛ ائتلاف سعودی در محاصره یمنی ها

نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن شماری از نیروهای اشغالگر سعودی ، اماراتی و قطری را در منطقه‌ای در استان مأرب به محاصره در آورده‌اند و به آنها چند ساعت مهلت داده‌‌اند تسلیم شوند.

به گزارش پایگاه خبری الاتحاد پرس یمن، نیروهایی از گارد ریاست جمهوری ارتش یمن شماری از نیروهای اشغالگر سعودی ، قطری و اماراتی و مزدوران آنها از حزب اصلاح [ اخوان المسلمین یمن] را در مأرب محاصره کرده اند.

این منابع گفتند به نیروهای اشغالگر تحت محاصره دو ساعت مهلت داده شده است تسلیم شوند در غیر این صورت تارومار خواهند شد و اگر خودشان را تسلیم کنند با آنان به  عنوان اسرای جنگی رفتار خواهد شد.

محمد بن زاید ولیعهد امارات تهدید کرده بود پرچم امارات در مأرب برافراشته خواهد شد .

اعتراف ائتلاف سعودی به زمین گیر شدن در  مأرب

ائتلاف عربستان سعودی و متحدانش به زمین گیر شدن نظامیان این ائتلاف در استان مارب یمن اعتراف کرد.

به گزارش شبکه تلویزیونی اسکای نیوز عربی، یک منبع آگاه در ائتلاف سعودی به فرماندهی عربستان تاکید کرد پیشروی نیروهای این ائتلاف در استان مارب یمن بسیار کند است.

انتهای پیام/
انتهای پیام
اشتراک گذاری :
برچسب ها : حمله صنعا محاصره
ارسال نظر

آخرین اخبار روز