تهران ۱۵.۶۷° كمينه ۱۰.۷۹°  بیشینه ۱۵.۹۹°
۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۹:۴۹

افزایش ۲۰ درصدی مصرف برق در فروردین ماه

مشترکان پرمصرف که تا کنون اقدامی برای مدیریت مصرف نکرده اند از خردادماه مشمول ۱۶ درصد تعرفه اضافه‌تر خواهند شد.
کد خبر: ۲۱۱۷۰
معاون برنامه ریزی اقتصادی شرکت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران گفت: در فروردین ماه امسال شاهد افزایش ۲۰ درصدی در مصرف برق هستیم که لازم است از هم اکنون برنامه‌ریزی برای کنترل مصرف صورت گیرد.

افزایش ۲۰ درصدی مصرف برق در فروردین ماه

به گزارش خبرنگار ایرنا، افزایش دمای هوای کشور در روزهای آخر فروردین ماه امسال روزهای گرمتری را نوید می دهد.

در همین رابطه «مصطفی رجبی مشهدی» روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی ایرنا افزود: امسال گرمای هوا در کشور زودتر آغاز شده به گونه ای که نسبت به پارسال با افزایش ۵ درجه ای همراه است و این امر استفاده زودتر دستگاه های سرمایشی را اجتناب ناپذیر کرده است.

وی ادامه داد: همچنین با توجه به کاهش بارش ها چاه های کشاورزی نیز پمپ های خود را زودتر روشن کرده اند.

معاون برنامه ریزی اقتصادی شرکت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران خاطرنشان کرد: مصرف صنایع نیز امسال با رشد ۲۶ درصدی همراه شده که نشانه رونق تولید در کشور است.

رجبی مشهدی گفت: امسال و تاکنون شاهد افزایش ۲۰ درصدی در مصرف برق هستیم که لازم است از هم اکنون برنامه ریزی در این باره صورت گیرد.

براساس تازه ترین گزارش شرکت مدیریت شبکه برق ایران میزان مصرف برق کشور در حالی در ساعت ۲۱ و ۱۵ روزگذشته به رقم ۴۴ هزار و ۶۵۸ مگاوات رسید که پارسال در همین بازه زمانی میزان مصرف ۳۶ هزار و ۳۶۱ مگاوات بود که رشد ۸ هزار و ۲۹۷ مگاواتی را نشان می دهد.

مصرف برق صنایع نیز در این ساعت به رقم ۵ هزار و ۲۷۶ مگاوات رسیده که بیانگر مصرف برق در جایگاه مولد کشور و نشان از رونق تولید است.

این درحالی است که صنایع درساعت ۱۴ و ۳۶ دقیقه روزگذشته هم مصرفی به میزان ۵ هزار و ۱۵۸ مگاوات داشتند.

اما سایر بخش ها در این ساعت ۴۳ هزار و ۷۳۹ مگاوات برق مصرف کرده بودند که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل و مصرف ۳۴ هزار و ۲۳۳ مگاواتی رشد  ۹ هزار و ۵۰۶ را نشان می دهد. 

روز گذشته ۳ هزار و ۵۳۶ مگاوت برق مورد نیاز از منابع تجدید پذیر تامین شده است.

 سخنگوی صنعت برق گفت: مشترکان خوش مصرف اگر نسبت به پارسال مصرف خود را ۱۰ درصد کاهش دهند از پاداش های در نظر گرفته شده برخوردار خواهند شد و کاهش ۱۰ درصد مشمول تخفیف ۲۰ درصدی در قبض خواهد شد.

سخنگوی صنعت برق در باره مشترکان پر مصرف خاطرنشان ساخت: مشترکان پرمصرف که تا کنون اقدامی برای مدیریت مصرف نکرده اند از خردادماه مشمول ۱۶ درصد تعرفه اضافه‌تر خواهند شد.
انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز