تهران ۱۹.۹۹° كمينه ۱۹.۹۹°  بیشینه ۲۱.۷۹°
۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۷

قیمت آپارتمان در پرطرفدارترین منطقه تهران +جدول

مدت‌ها است که منطقه 5 از مناطق 22 گانه پایتخت عنوان پرطرفدارترین منطقه شهر در بازار مسکن را یدک می‌کشد. اما برای خرید یک واحد آپارتمان در این منطقه چقدر باید هزینه کرد و رشد قیمت‌ها در منطقه 5 چگونه است؟
کد خبر: ۲۲۷۵۶
به گزارش معاصر به نقل از بورسان، با وجود تقاضای بالای خرید آپارتمان در این منطقه، بررسی متوسط قیمت مسکن در فاصله یک سال گذشته نشان می‌دهد که رشد قیمت‌ها در حدود متوسط رشد قیمت در کل سطح شهر بوده است.

به این معنا که قیمت مسکن در فاصله فروردین 99 تا فروردین 1400 در منطقه 5 از متر مربعی 18 میلیون و 800 هزار تومان به 36 میلیون و 260 هزار تومان افزایش یافته و رشد 92 درصدی را به ثبت رسانده است.

این در حالی است که در همین بازه زمانی متوسط قیمت مسکن در شهر تهران از متر مربع 15.3 میلیون تومان به 29.3 میلیون تومان رشد کرده و افزایش 91 درصدی را به ثبت رسانده است.

بنابراین رشد قیمت‌ مسکن در منطقه 5 در حدود متوسط رشد قیمت در کل تهران بوده است.

تعداد بالای خانه‌های نوساز
منطقه 5 تهران از جنوب به جاده مخصوص کرج، از شمال به دامنه کوه های البرز، از غرب به رودخانه کن محدود می‌شود.

این منطقه جزء مناطق تقریبا جدید پایتخت است، به این معنا که بخش مهمی از ساخت و سازهای انجام شده در این منطقه در دهه‌های اخیر و به دنبال توسعه شهر تهران و افزایش جمعیت رخ داده است. از این رو یافتن خانه‌ها و محله‌های نوساز در این منطقه کار دشواری نیست.

مهمترین محله‌های شهر
منطقه ۵ به دلیل قرار گرفتن در کوهپایه دارای آب و هوای سرد و کوهستانی است. همچنین این منطقه از نظر سرانه فضای سبز در وضعیت مطلوبی قرار داشته و دارای سرانه فضای سبز ۱۷ متر، بدون احتساب پارک جنگلی کوهسار است. از نظر تنوع گیاهی، این منطقه غنی بوده و انواع گیاهان در آن پرورش می‌یابد.

از مراکز تفریحی این منطقه می‌توان به پارک ارم در اتوبان کرج و مجتمع سرزمین عجایب که در بلوار اشرفی اصفهانی واقع‌ شده‌است، اشاره کرد.

از محله‌های معروف این منطقه می‌توان به جنت‌آباد، شهران، پونک، آریاشهر، شهرک اکباتان، شهرزیبا و باغ فیض اشاره کرد. بین این محله‌ها قیمت مسکن در شهرزیبا ارزان‌تر از دیگر محله‌ها و در پونک و برخی مناطق شهران گران‌تر است.

چند نمونه فایل فروش آپارتمان‌های نوساز و با سن بنای کمتر از 10 سال در محله‌های مختلف منطقه 5 در جدول آمده است.

قیمت آپارتمان در پرطرفدارترین منطقه تهران
انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز