تهران ۲۴.۹۱° كمينه ۲۳.۷۹°  بیشینه ۲۴.۹۹°
۰۱ تير ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۳

"چهره‌های مقاومت" کادر درمان نیویورک

کد خبر: ۲۵۱۱۳
به گزارش معاصر به نقل از دویچه وله، کلاودیا پاول، عکاس آلمانی در پاندمی کرونا سراغ کادر درمان بیمارستان "مانت ساینای" نیویورک رفته و تصاویری از بحرانی‌ترین لحظات آن‌ها در مبارزه با این ویروس را در یک مجموعه‌‌‌‌ تصویری به نام "چهره‌های مقاومت" گردآورده است.


تصاویر
مبارزه کادر درمان با کرونا
کلاودیا پاول، عکاس آلمانی به دعوت بیمارستان "مانت ساینای" نیویورک در اوج شیوع کرونا سراغ کادر درمان این بیمارستان رفته و از پشت صحنه مبارزه آن‌ها با این ویروس عکس گرفته است. در این‌ جا یک پزشک آماده معاینه بیماران می‌شود.

تصاویر
"کاری خطیر در روزهایی تاریخی"
تصور رفتن به بیمارستان نیویورک کلاودیا پاول را مضطرب ساخته بود. او در مصاحبه‌ای گفت که از کرونا، این "دشمن نادیدنی" واهمه داشت. پاول افزود: «اما من باید این کار خطیر را در این روزهای تاریخی انجام می‌دادم.» او شروع به مستندسازی روزمرگی‌های پرسنل این بیمارستان در مبارزه با کرونا کرد. در اینجا پرستاران در حال گفت‌وگو در مورد یکی از بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در بخش مراقبت‌های ویژه (آی‌سی‌یو) هستند.

تصاویر
لحظاتی پراحساس
پاول که ۱۸ سال در آمریکا زندگی کرده می‌گوید: «لحظات پراحساس زیادی وجود داشت که هرگز فراموش نخواهم کرد.» او می‌گوید، کار دشوار بود، اما روحیه بالای کادر درمان و کار تیمی آن‌ها راه را آسان‌تر می‌ساخت. همه به هم توجه داشتند. پاول می‌افزاید: «وقتی در بیمارستان بودم فهمیدم، سلامت انسان چقدر مهم است.» در این تصویر پرستار سیمون را می‌بینیم که در دعای خود طلب استقامت و نیرو می‌کند.

تصاویر
پرسنل کادر درمان، جان‌فشانان فروتن
کلاودیا پاول می‌گوید، از دیدن تواضع کارکنان بیمارستان متعجب شده است. آن‌ها از این که پاول کارشان را مستند می‌کند بسیار قدردانی و استقبال کرده‌اند. پاول می‌افزاید: «آن‌ها خود را قهرمان نمی‌بینند. می‌گویند که فقط دارند وظیفه‌شان را انجام می‌دهند. چرا که نجات جان بیماران وظیفه آن‌هاست.» در این تصویر یکی از همکاران کادر درمان تازه شیفت شب خود را تمام کرده است.

تصاویر
گاهی تنها چاره دعاست
این پرستار نیز مشغول دعا برای بیماران در بخش مراقبت‌های ویژه است. کلاودیا پاول به موازات تصویربرداری از روزمرگی‌های بیمارستان "مانت ساینای" پرتره‌های پرسنل کلینیک را نیز تهیه کرد و آن‌ها را در نمایشگاه"چهره‌های مقاومت" در توبینگن به نمایش گذاشت.

تصاویر
تریش، از کارکنان اورژانس و امدادرسانی
پاول می‌گوید: «در میانه این هرج و مرج ناگهان برایم آشکار شد که چرا من این شغل را انتخاب کردم.» در اوج پاندمی در سال ۲۰۲۰ ده‌ها هزار نفر جان خود را بر اثر بیماری کووید ۱۹ در نیویورک از دست دادند. ظرفیت سردخانه‌ها پر شده و به‌سختی می‌شد همه اجساد را جا داد. بیمارستان مانت ساینای با موج بیماران مواجه بود. این تصویر تریش، از کارکنان اورژانس و امدادرسانی این بیمارستان است.

تصاویر
استیون، تکنیکر
از زبان پاول می‌شنویم: «فراموش‌نشدنی‌ترین لحظه برای من زمانی بود که مردم فهمیدند، کووید ۱۹ تنها "یک ویروس دیگر" نیست.» دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور وقت و بسیاری از هم‌حزبی‌های جمهوری‌خواهش ماه‌ها خطر این ویروس را کم‌تر از واقعیت نشان می‌دادند. در نتیجه، آمریکا هفته‌ها و ماه‌های مهمی را برای مبارزه با پاندمی از دست داد. تصویری از استیون از بخش فنی بیمارستان نیویورک.

تصاویر
جنیفر، پزشک بخش اورژانس
هنگامی که پاندمی در نیویورک غوغا به پا کرد، پرستاران، بهیاران و پزشکان بی‌وقفه تا فرط خستگی کار می‌کردند. جنیفر، پزشک بخش اورژانس می‌گوید: «ما کنار هم ایستادیم و حتی قوی‌تر هم شدیم؛ با وجود خستگی و فشار عصبی شدید.»

تصاویر
نمایش مجازی تصاویر "کووید ـ ۱۹/ چهره‌های مقاومت" 
مجموعه تصاویر کلاودیا پاول تحت عنوان "کووید ـ ۱۹/ چهره‌های مقاومت" از پنجم تا ۱۸ ژوئن از طریق یک مؤسسه آمریکایی ـ آلمانی در توبینگن آلمان به صورت نمایشگاهی مجازی به نمایش درآمد.
انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز