تهران ۲۲.۷۹° كمينه ۲۰.۷۹°  بیشینه ۲۲.۹۹°
۱۰ تير ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۳

اعمال محدویت های کرونایی در لرستان/ وضعیت قرمز در پلدختر

کد خبر: ۲۵۷۶۱
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: وضعیت کرونایی شهرستان پل‌دختر به دلیل قرار گرفتن در مسیر تردد استان‌های جنوبی به قرمز تبدیل شده است.

 به گزارش خبرگزاری فارس از پل‌دختر، مریم کوشکی روز پنج‌شنبه در جلسه ستاد مبارزه با کرونا اظهار کرد: متاسفانه وضعیت شهرستان پل‌دختر از نظر شیوع ویروس کرونا به دلیل قرار گرفتن در مسیر تردد به استان‌های جنوبی کشور و وخیم بودن اوضاع این استان‌ها طی روزهای اخیر از زرد به قرمز تبدیل شده و چنانچه کنترل نشود اوضاع بحرانی خواهد شد.

وی به وضعیت کرونایی شهرستان‌های لرستان اشاره کرد و افزود: در حال حاضر در سطح استان ۲ شهرستان از نظر شیوع کرونا دارای وضعیت زرد، مابقی نارنجی و پل‌دختر تنها شهرستانی در سطح استان بوده که به وضعیت قرمز رسیده است.

 مدیر ستاد مقابله با بیماری کرونا در دانشگاه علوم پزشکی گفت: در راستای تلاش برای کنترل وضعیت قرمز کرونایی در پل‌دختر این جلسه تشکیل و مصوباتی مبنی بر اجرای یک سری محدودیت‌ها برای پیگیری از ورود به پیک پنجم این بیماری، اجرایی می‌شود.

 وی افزود: بر اساس این مصوبه به جز مشاغل گروه یک که می‌توانند با رعایت پروتکل‌های بهداشتی به فعالیت خود ادامه دهند ،مشاغل گروه ۲ و سه موظف به رعایت محدودیت‌ها ،برابر قانون طرح هوشمند شهرستان های قرمز هستند.

 کوشکی یادآور شد: محدودیت‌های کرونایی در پل‌دختر با هم‌کاری و تعامل بین دستگاه‌های اجرایی شهرستان و دانشگاه علوم پزشکی لرستان اجرایی می‌شود.

 وی افزود: برای جلوگیری از شیوع کرونا و افزایش تعداد مبتلایان در شرایط شیوع نوع جدید آن به نام دلتا پلاس در سراسر استان ، لازم است محدودیت‌های کرونایی مانند محدودیت تردد در ورودی‌های شهر پل‌دختر خودداری و از تجمع و برگزاری هرگونه مراسم از سر گرفته شود.

  دبیر ستاد مقابله با ویروس کرونا در دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت:در مجموع ۳۸۱ هزار و ۹۰۳ نمونه تست کرونا از ابتدای همه‌گیری کرونا تا کنون در سطح استان بررسی شده که از این تعداد ۳۷۷ هزار و ۸۱۰ مورد پاسخ داده شده و ۱۲۱ هزارو ۵۳۹ نمونه مثبت بوده و از این تعداد یک هزار و ۹۲۱ نفر فوت شده‌اند.

وی افزود: متاسفانه طی ۲۴ ساعت گذشته سه نفر از هم‌استانیهای ما جان بر اثر بیماری کرونا جان باختند.

کوشکی به مردم توصیه کرد عادی‌انگاری و عدم جدیت در رعایت پروتکل‌های بهداشتی را کنار گذاشته و برای جلوگیری از ورود به پیک پنجم، افزایش آمار مبتلایان ،تعداد بستری و مرگ و میر دستورالعمل‌هایی مانند استفاده از ماسک شستن دست‌ها و فاصله فیزیکی که هم‌چنان در سراسر جهان توصیه می‌شود را رعایت کنند. انتهای پیام
اشتراک گذاری :
برچسب ها : لرستان کرونا
ارسال نظر

آخرین اخبار روز