تهران ۲۱.۷۳° كمينه ۲۰.۷۹°  بیشینه ۲۱.۹۹°
۱۲ تير ۱۴۰۰ - ۱۹:۲۴

فارس دوباره قرمز شد

کد خبر: ۲۵۸۸۰
هنوز مدت زمان زیادی از فروکش کردن موج چهارم کرونا نمی‌گذرد که موج پنجم از راه رسید و آمار مرگ و میر را دو رقمی کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، با قرمز شدن تعداد زیادی از شهرهای فارس و همچنین بسیاری از دیگر نقاط کشور به‌ویژه استان‌های جنوبی، تشدید محدودیت‌ها از سر گرفته شد تا شاید تغییری را در بهبود شرایط شاهد باشیم.

محدودیت‌های تردد شبانه ماه‌هاست که برقرار است اما کسی به آن توجهی ندارد، دورهمی‌ها، تفریحات و جشن‌ها برگزار می‌شود و طاقت مردم تمام شده است و این ناشی از مدیریت متزلزل و ناکارامد کنترل شرایط در سطح کشور است.

کادر درمان بیشتر از یک سال است همه زندگی خود را رها کرده و بیشتر زمان‌شان را در بیمارستان‌ها سپری می‌کنند اما از آن سو برخی بی مبالاتی‌ها اتفاقات ناگواری را رقم می‌زند و زحمات پزشکان و پرستاران را هدر می‌دهد.

یک روز سر و کله کرونای هندی پیدا می شود و روز دیگر کرونای آفریقایی جولان می دهد، حالا هم که چند روزی است دلتا کرونا با قدرت سرایت و خطر چند برابریبر سر زبان ها افتاده است.

مباحث مختلفی بر سر تزریق واکسن نیز وجود دارد که از جمله آن کندی ورود واکسن به کشور و باالطبع در استان فارس است که همین امر سبب شده است، صف‌های طولانی برای تزریق واکسن بسته شده و استرس مردم برای نرسیدن واکسن تجمعاتی را ایجاد کند.

در حالی تنها ده درصد جامعه هدف در فارس واکسن زده‌اند و کرونا وارد فاز جدیدی شده است که در بسیاری از کشورهای دنیا تا ۹۰ درصد مردم واکسن را تزریق کرده و در شرایط نرمالی به سر می‌برند.

رهبر معظم انقلاب با تزریق واکسن ایرانی ضمن حمایت از دانشمندان کشورمان، اعتماد به واکسن ایرانی را نشان دادند اما بازهم عده‌ای فریاد ناامیدی سر داده و واکسن ایرانی را نامطمئن می‌دانند.

همه اینها در حالی است که باید منتظر ماند و دید مشکل از کجاست که کرونا در کشور ما روز به روز بیشتر رسوخ می‌کند و ترس و واهمه‌ای تمام‌نشدنی گریبانگیر مردمی است که از این شرایط به ستوه آمده‌اند.

مدیریت عملی و اتخاذ تدابیر جدی‌تر به نظر می‌رسد حلقه مفقوده مدیریت این ویروس در کشور است که باید جدی‌تر به ان پرداخته شود.
انتهای پیام
اشتراک گذاری :
برچسب ها : کرونا فارس
ارسال نظر

آخرین اخبار روز