تهران ۱۵.۹۹° كمينه ۱۵.۷۹°  بیشینه ۱۵.۹۹°
۲۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۳

انهدام بزرگترين باند سارقان مسلح شمال كشور

گروه استان‌ها- فرمانده انتظامي استان گلستان از انهدام بزرگترين باند سارقان مسلح شمال كشور خبر داد.
کد خبر: ۳۳۰
اخبار معاصر: سردار سيدمحمود ميرفيضي در خصوص كشف باند قاتلان سريالي در استان گلستان گفت: در تاريخ هشتم فروردين ماه سال جاري بك فقره سرقت مسلحانه خودرو منجر به جرح و در نهايت فوت يک نفر در شهرستان گرگان به پليس 110 گزارش شد.

وي اضافه كرد: يکي از شاهدان در تشريح وقوع حادثه اعلام كرد كه ضاربان 2 نفر بوده كه با سلاح و با پوشاندن چهره به قصد سرقت خودرو وارد عمل شدند و پس از مقاومت راننده خودرو، وي را با شليك مستقيم مورد جراحت قرار دادند.

وي ادامه داد: با توجه به نوع وقوع سرقت كه با سلاح گرم انجام شده بود، پليس آگاهي استان پيگيري موضوع را در دستور كار خود قرار داد.

سردار ميرفيضي بيان كرد: در بررسي پرونده‌هاي مشابه در سال‌هاي 93، 92 و 91 به چندين پرونده سرقت مسلحانه و دو فقره قتل ديگر در شهرستان هاي استان رسيديم كه با روش مشابه به وقوع پيوسته بود.

 فرمانده انتظامي استان گلستان تاكيد كرد: پس از بررسي تطبيقي پرونده ها و بازديد مجدد از صحنه سرقت‌هاي مسلحانه، سرنخ ‌هايي مشترک از سرقت‌هاي مسلحانه و قتل‌هاي سال هاي قبل و قتل سال جاري بدست آمد و به شخصي مظنون شديم كه به اتفاق پدر و برادرش داراي سوابق کيفري متعدد سرقت، مواد مخدر ، حمل و نگهداري سلاح غيرمجاز بود.

 سردار ميرفيضي ادامه داد: در ادامه اين تحقيقات فني و با پيگيري‌هاي شبانه‌روزي پليس و دستگاه قضايي سردسته به همراه سه نفر از اعضاي اصلي باند دستگير شدند.

وي افزود: در تحقيقات تكميلي، يکي از اين سه تن به سرقت‌هاي متعدد و انجام يك قتل به همراه پدرش در سال 1392 اعتراف كرد.

سردار ميرفيضي گفت: در مجموع با تحقيقات انجام شده، سردسته باند، زماني كه با مستندات و اطلاعات دقيق پليس مواجه شد، با بيان ابعاد جديدي از سرقت‌ها و قتل‌هاي مختلف، به انجام 2 فقره قتل و 30 فقره سرقت مسلحانه اعتراف كرد.

وي بيان كرد: در ادامه تحقيقات، يكي ديگر از سردسته‌هاي اين باند شناسايي و دستگير شد.

فرمانده انتظامي استان گلستان تصريح كرد: در بررسي از مخفيگاه متهمان اين باند خطرناك، ماموران موفق به كشف 3 سلاح كلاش و يك سلاح كلت به همراه بيش از 300 فشنگ جنگي كشف شد.

سردار ميرفيضي اظهار كرد: با كشف اين سلاح‌ها، پرونده‌هاي سرقت مسلحانه و قتل‌هاي ديگري كه با همين مشخصات سلاح انجام شده بود نيز كشف شد.

سردار ميرفيضي بيان كرد: تا به امروز 7 نفر از اعضاي باند، يك فروشنده سلاح و 9 نفر مالخر شناسايي و دستگير شدند.

وي ابراز كرد: اعضاي اين باند مخوف تا كنون به انجام 13فقره قتل، 31 فقره سرقت مسلحانه و بيش از 130 فقره سرقت چاه‌هاي آب كشاورزي و تراكتور و كندوي زنبور عسل اعتراف كردند.

فرمانده انتظامي گلستان در پايان افزود: افرادي كه در دام متهمان پرونده بخصوص دو متهم اصلي گرفتار شده اند براي طرح شكايت و يا پيگيري پرونده خود مي توانند به پليس آگاهي گرگان يا دادسراي عمومي و انقلاب اين شهر مراجعه كنند تا به شكايت آنها رسيدگي گردد.

انتهای پیام/
انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز