تهران ۲۰.۶۷° كمينه ۲۰.۴°  بیشینه ۲۰.۹۹°
۲۲ آبان ۱۴۰۰ - ۲۰:۰۹

کلنگ فاز دوم طرح جامع گمرک بازرگان به زمین زده شد

معاون توسعه مدیریت و منابع گمرک ایران در مراسم معارفه سرپرست گمرک بازرگان: باید به ایجاد و توسعه زیر ساخت ها در گمرکات مرزی کمک شود.
کد خبر: ۳۴۶۱۶
کلنگ فاز دوم طرح جامع گمرک بازرگان به زمین زده شد


 معاون توسعه مدیریت و منابع گمرک ایران در مراسم معرفی سرپرست گمرک بازرگان با اشاره به اینکه استان آذربایجان غربی در بحث تجارت خارجی از استان‌های مهم و نقش‌آفرین کشور است، گفت: باید به ایجاد و توسعه زیرساخت‌ها در گمرکات مرزی از جمله گمرک مرزی بازرگان که دارای ظرفیت‌های تجاری بالایی است، کمک شود.

 به گزارش روابط عمومی گمرکات استان آذربایجان غربی، مهندس احمد ذاکری در این خصوص بر لزوم توسعه و تقویت زیر ساخت های گمرک بازرگان به عنوان یکی ازگمرکات مهم مرزی تاکیدکرد.

مهندس ذاکری وجود انسجام و هماهنگی در فعالیت سازمان ها و نهادهای مستقر در مرز به منظور ایجاد زمینه مناسب برای تسهیل تجارت به ویژه صادرات را مورد تاکید قرار داد و اظهار داشت: کاهش هزینه صادرات و ایجاد سرعت لازم در رساندن کالا به مشتریان خارجی سبب حفظ و گسترش بازارهای صادراتی کشور خواهد شد و به تبع آن تولید داخلی و اشتغال نیز رونق خواهد گرفت.
ذاکری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اقدامات و برنامه‌های گمرک در ارتباط با مبارزه با بیماری همه گیر کرونا گفت: فعالیت‌های اقتصادی در گمرکات کشور در دوره شیوع بیماری کرونا نه تنها متوقف نشد، بلکه کارکنان گمرکات کشور در خط مقدم جبهه اقتصادی به صورت شبانه‌روزی مشغول فعالیت بودند و از هیچ تلاشی فروگذار نکردند و گواه آن نیز این است که عده‌ای از همکاران به این بیماری منحوس دچار شدند و تعدادی هم جان خود را از دست دادند. وی دراین زمینه به فوت یکی از همکاران گمرک بازرگان براثر ابتلا به کرونا اشاره کرد و تامین لوازم و ملزومات مورد نیاز کارکنان برای خدمت رسانی در شرایط کرونا را  مهم خواند.
 
این گزارش حاکی است، در این مراسم محمدرضا عبدالرحیمی، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو نیز طی سخنانی از تلاش مجموعه گمرکات استان  تقدیر کرد و کارکنان گمرک را سربازان جنگ اقتصادی خواند.
وی همچنین از نقش و اهمیت صادرات در توسعه اقتصادی استان سخن گفت و اظهار داشت: در شرایطی که کشور تحت تحریم‌های ظالمانه قرار دارد، بحث صادرات بسیار حائز اهمیت و پررنگ است.
در ادامه این مراسم توحید آذربد، ناظر گمرکات استان اذربایجان غربی و مدیرکل گمرک ارومیه با اشاره به وظایف گمرک گفت: گمرک باید در چهارچوب قوانین و مقرر ات، بخشنامه ها و دستورالعمل‌های اداری مرتبط با صادرات، واردات و ترانزیت را اجرا کند، زیرا مجری سیاست‌های اقتصادی دولت است.
ناظر گمرکات استان آذربایجان غربی   با اشاره به نقش گمرک در توسعه و تقویت ارتباطات بین‌المللی حوزه تجارت خارجی افزود: با توجه به اینکه مرز بازرگان از قطب‌های اقتصادی کشور است و به عنوان یکی از ارکان مهم توسعه صادرات و ترانزیت به شمار می رود، فعال نمودن این مرز در رونق اقتصادی  و اجتماعی منطقه بسیار حائز اهمیت است.
 این گزارش حاکی است در پایان این مراسم، مهندس احمد ذاکری، معاون توسعه مدیریت و منابع گمرک ایران ضمن قدردانی از زحمات مدیر کل سابق گمرک بازرگان، حکم انتصاب رامین ظهیری سرپرست جدید گمرک بازرگان را که از سوی رئیس کل گمرک ایران صادر شده است به وی اعطا کرد.
  معاون توسعه مدیریت و منابع گمرک ایران و هیأت همراه همچنین با حضور در بین کارکنان گمرک بازرگان  با آن ها به گفت و گو پرداخت و از بخش های مختلف این گمرک بازدید کرد.
 مهندس ذاکری و همراهان همچنین  در مراسم کلنگ زنی فاز دوم طرح جامع گمرک بازرگان که با اعتباری بالغ بر ۴۰۰ میلیارد ریال در دستور کار قراردارد، حضور یافت.
انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز