تهران ۲۰.۶۷° كمينه ۱۹.۷۹°  بیشینه ۲۰.۹۹°
۲۵ دی ۱۴۰۰ - ۲۱:۲۷

درخواست هزاران نفر برای ممنوعیت واردات سم‌های بی‌کیفیت کشاورزی

هزاران نفر برای ممنوعیت واردات سم‌های بی‌کیفیت کشاورزی درخواست کردند.
کد خبر: ۳۷۸۶۵

درخواست هزاران نفر برای ممنوعیت واردات سم‌های بی‌کیفیت کشاورزی

بعد از مرجوع شدن محصولات کشاورزی ایران از کشور‌های دیگر به دلیل وجود سموم غیراستاندارد در این محصولات هزاران نفر با راه‌اندازی کارزاری از رئیس دولت، وزیر بهداشت و وزیر جهاد کشاورزی خواسته‌اند مانع واردات سم‌های بی‌کیفیت کشاورزی شوند.


در متن این کارزار که بیش از ۵ هزار نفر آن را امضا کرده‌اند آمده است:«جدیدا مطلع شدیم که بیشتر محصولات کشاورزی، ازجمله سیب‌زمینی، فلفل و کیوی که به کشور‌های همسایه صادر شده بود، به‌خاطر باقی ماندن سموم بی‌کیفیت و خطرناک در این محصولات به کشور برگشت خورده است و متأسفانه گفته می‌شود این محصولات وارد بازار داخلی جهت مصرف هموطنان شده است.


در چند سال اخیر شاهد شیوع انواع سرطان‌ها و مخصوصاً بیماری‌های شدید گوارشی در بین مردم کشور و حتی جوانان هستیم. بعد از شنیدن خبر برگشت محصولات کشاورزی، این نگرانی در بین هموطنان بسیار افزایش یافت که درمورد مصرف این محصولات چه شیوه‌ای را پیش بگیرند.


با گران شدن انواع محصولات پروتئینی، مردم به مصرف بیشتر سبزیجات و به‌خصوص سیب‌زمینی روی آورده‌اند و درصورت صحت این خبر، باید منتظر سونامی انواع بیماری‌ها و سرطان‌ها در کشور باشیم.


درخواست می‌شود درخصوص این مهم بررسی‌های لازم را انجام دهید و مراتبی اتخاذ فرمایید که به‌هیچ‌عنوان سموم کشاورزی بی‌کیفیت وارد کشور نشود. باشد که نگرانی‌ها و مشکلات برطرف شود.»


این کارزار تا تاریخ ۶ بهمن در آدرس اینترنتی (https://www.karzar.net/۲۴۳۷۰) در حال جمع‌آوری امضاست.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز