تهران ۲۰.۶۷° كمينه ۱۹.۷۹°  بیشینه ۲۰.۹۹°
۱۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۷:۲۴

۴ راهکار اساسی برای جلوگیری از رفلاکس اسید

اگر می‌خواهید علائم خود را تسکین دهید، لازم است نگاهی به عادات غذایی و سبک زندگی خود بیندازید تا علت اصلی آن را بیابید. در ادامه با راهکارهای اساسی جهت پیشگیری رفلاکس اسید آشنا خواهید شد.
کد خبر: ۳۹۷۰۶

۴ راهکار اساسی برای جلوگیری از رفلاکس اسید

اگر تا به حال علائم رفلاکس اسید را تجربه کرده‌اید؟ پس می‌دانید که این شرایط چقدر ناخوشایند است. رفلاکس اسید زمانی اتفاق می‌افتد که اسید معده به مری برود. مری  لوله اتصال گلو و معده است. سوزش سر دل رایج‌ترین علامت رفلاکس اسید است که به شکل  احساس سوزش در قفسه سینه نیز احساس می‌شود. به همین دلیل است که افرادی که برای اولین بار دچار ریفلاکس اسید می‌شوند، اغلب آن را با حمله قلبی اشتباه می‌گیرند. دلایل و عوامل متعددی موجب ایجاد این ناراحتی می‌شوند، بنابراین هیچ درمان قطعی برای آن وجود ندارد. طیف گسترده‌ای از دارو‌های مختلف جهت درمان رفلاکس اسید در بازار عرضه  می‌شوند، بنابراین اگر می‌خواهید علائم خود را تسکین دهید، لازم است نگاهی به عادات غذایی و سبک زندگی خود بیندازید تا علت اصلی آن را بیابید. در ادامه با راهکار‌های اساسی جهت پیشگیری رفلاکس اسید آشنا خواهید شد.  

۱) وزن خود را کنترل کنید: اضافه وزن یکی از متداول‌ترین عوامل رفلاکس اسید است. بهترین شرط شما در تسکین علائم، این است که شاخص توده بدنی خود  را حفظ کنید. خوردن یک رژیم غذایی مغذی همراه با مقدار زیادی میوه و سبزیجات تازه و همچنین یک رژیم منظم ورزشی در این راه به شما کمک می‌کند. هر روز ۳۰ دقیقه فعالیت بدنی با شدت متوسط کافی است تا بتوانید فواید سلامتی آن را تجربه کنید.

۲) مواد غذایی محرک را حذف کنید: برای بیشتر افراد مبتلا به این مشکل، غذا‌های خاصی وجود دارند که باعث بدتر شدن علایم می‌شوند. غذا‌هایی که بیش از حد تند، اسیدی، چرب یا روغنی هستند، بیشتر از سایرین باعث رفلاکس و سوزش معده می‌شوند. بررسی اینکه کدام غذا‌ها برای شما مضر هستند، ممکن است با آزمایش و خطا همراه باشد، بنابراین با حذف غذا‌های مختلف از رژیم غذایی خود آزمایش کنید.

۳) به آرامی غذا بخورید و حجم غذای خود را کاهش دهید: پرخوری یکی از بدترین کار‌هایی است که می‌تواند موجب رفلاکس اسید شود. وقتی شکمتان پر است، اسید بیشتری به مری باز می‌گردد، بنابراین می‌توانید با کم خوردن غذا این مشکل را برطرف کنید. غذای کمتری در بشقاب خود قرار دهید، آن را به آرامی بخورید و زمانتان را صرف ارزیابی طعم و  وعده غذایی نمایید. آگاهانه غذا خوردن یک تمرین عالی برای کمک به کنترل عادات غذایی و کاهش سرعت غذا خوردن است.

۴) موقعیت خواب خود را تغییر دهید: بعضی اوقات ریفلاکس اسید هیچ ارتباطی با عادات غذایی شما ندارد و می‌تواند ناشی از وضعیت نامناسب خواب باشد. اگر سر شما کمی بالاتر از بدن نباشد، بالا رفتن اسید در گلو بسیار آسان‌تر می‌شود. این ممکن است توضیح دهد که چرا اغلب در هنگام شب احساس سوزش معده می‌کنید. سر شما در حالت ایده‌آل باید کمی بالاتر از پاهایتان باشد.  

بررسی اینکه چه چیزی باعث ریفلاکس اسید می‌شود، ممکن است مدتی طول بکشد، اما اگر علت آن را تشخیص دهید، می‌توانید عوامل محرک را از بین ببرید و از علائم دردناک در آینده جلوگیری کنید.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز