تهران ۲۴.۹۱° كمينه ۲۱.۷۹°  بیشینه ۲۴.۹۹°
۲۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۸

آنچه امام حسین (ع) برای آن قیام کرد

دومین قسمت مجموعه «حسین سید الشهداء(ع)» با موضوع دلایل عدم بیعت امام حسین(ع) با یزید و زمینه های شکل گیری قیام عاشورا از شبکه افق پخش می شود.
کد خبر: ۳۹۷۲
اخبار معاصر: دومین قسمت مجموعه «حسین سید الشهدا(ع)» با موضوع ماجرای درخواست یزید از امام حسین(ع) و رد این درخواست توسط امام از این شبکه پخش خواهد شد. 
 
در بخشی از این مستند، تصاویری گرافیکی از این ماجرا و همچنین حرکت امام حسین(ع) و کاروان اهل بیت و یاران ایشان از مدینه به سمت کربلا به نمایش در می‎آید. 
 
بخشی دیگر از مجموعه «حسین سید الشهدا(ع)» به گفت وگو با اساتید و پژوهشگران ایرانی و خارجی در مورد فلسفه قیام عاشورا و زمینه های شکل گیری آن اختصاص دارد. 


 
دکتر احمد عبدالحسن ماجد پژوهشگر و استاد دانشگاه های لبنان، علی زیتون پژوهشگر و استاد دانشگاه، حجت الاسلام والمسلمین مهدی طائب استاد حوزه و دانشگاه، حجت الاسلام والمسلمین پناهیان پژوهشر و استاد حوزه و دانشگاه و دکتر فیصل عباس از لبنان در این قسمت به بیان مبانی تاریخی و فلسفه شکل گیری قیام حسینی می پردازند و دلایل عدم بیعت امام حسین(ع) با یزید را ذکر می‎کنند. 
 
سید رائد امیری تهرانی کارگردانی این مجموعه را بر عهده دارد. 


 
«حسین سیدالشهدا» در 11 قسمت برای پخش از شبکه افق آماده شده که دومین قسمت آن پنجشنبه 23 مهرماه ساعت 18.30 از شبکه افق پخش می شود و تکرار آن هم ساعت 9.30 روز جمعه به روی آنتن می‎رود.
انتهای پیام/
منبع: میزان

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز