تهران ۱۶.۷۳° كمينه ۱۳.۷۹°  بیشینه ۱۶.۹۹°
۲۵ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۱
در هفته گذشته صورت گرفت؛

93 سفر مقام‎های دولت به شهرها و روستاهای کشور

همزمان با سفر رییس جمهوری و کاروان دولت تدبیر و امید به استان مازندران، معاونان رییس جمهوری، وزرا و معاونان آنها در هفته ای که گذشت بیش از 93 سفر به شهرها و روستاهای مختلف کشور داشتند.
کد خبر: ۴۱۷۹
اخبار معاصر: خبرگزاری جمهوری اسلامی روزهای شنبه هر هفته در یک گزارش خبری نگاهی گذار به سفر مسولان دولتی در هفته گذشته دارد ،سفرهایی که در بسیاری از مواقع بدون هیاهوی رسانه ای انجام می شود و اقداماتی که در نتیجه حضور بدون واسطه برای ارتباط مستقیم با مردم و متولیان دولتی در اقصی نقاط کشور درمسیر تحقق اقتصاد مقاومتی - تقویت و توسعه اقدامات دستگاهها برای حل مشکلات مردم صورت می گیرد.

بخشی از سفرهای استانی این هفته مقامات دولت تدبیر و امید به شهرها و روستاهای استان مازندران اختصاص داشت .

در این سفرها کاروان تدبیر و امید با بیش از 20 سفر به شهرها و روستاهای استان مازندران به نمایندگی از رییس جمهوری مشکلات مردم را بررسی و با نظارت بر طرح ها و مصوبات، در آیین بهره برداری دهها طرح اقتصادی نیز شرکت کردند.

سفر استانی کاروان دولت تدبیر و امید، با حضور پرنشاط مردم خونگرم استان مازندران، خالق حماسه دیگری شد و نمادی دیگر از همدلی و همزبانی و استحکام پشتوانه مردمی نظام مقدس جمهوری اسلامی را به نمایش گذاشت.

دکتر حسن روحانی رئیس جمهوری در سفر یک روزه به مازندران علاوه بر مصوبات دولت در این استان با مردم، علما و کارشناسان درباره مسائل مهم داخلی و خارجی از جمله موضوع برجام، تصمیمات اقتصادی، فاجعه منا، محیط زیست و گردشگری سخن گفت.

رئیس جمهوری روز دوشنبه 20 مهر در ادامه سفرهای استانی دولت تدبیر و امید، در راس هیاتی وارد ساری مرکز مازندران شد و در بدو ورود با حضور در اجتماع بزرگ مردم این استان در ورزشگاه شهید متقی ساری سخنرانی کرد. دیدار با نخبگان و برگزیدگان استان مازندران و شرکت در جلسه توسعه و سرمایه گذاران از دیگر برنامه های رئیس جمهوری در این سفر یک روزه بود.

اشاره به رهنمون های مقام معظم رهبری در موضوع برجام، تاکید بر ادامه کاهش تورم و تداوم رشد اقتصادی کشور، تاکید بر اتمام طرح های نیمه تمام در استان مازندران و توجه به گردشگری به عنوان راهکاری برای حل معضل بیکاری و پیگیری فاجعه منا در این استان از جمله مباحث مطرح شده از سوی رییس جمهوری در این سفر بود.

حضور در نشست شورای اداری استان مازندران و حضور در جمع خبرنگاران استانی و تشریح دستاوردهای بیست و سومین سفر کاروان تدبیر و امید پایان بخش این سفر استانی بود.

بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته برای سفر یکروزه رئیس جمهوری و کاروان دولت تدبیر و امید به مازندران، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی میهمان مردم شهرستان آمل شد، وزیر آموزش و پرورش در جمع مردم شهرستان های قائمشهر، سیمرغ و جویبار حضور یافت و وزیر اطلاعات هم پیام رسان رئیس جمهوری به مردم تنکابن و عباس آباد بود.

رامسری ها هم دستیار ویژه رئیس جمهوری در امور اقوام و اقلیت های دینی را میزبانی کردند.

وزیر دادگستری به همراه مشاور رئیس جمهوری و دبیر شورای عالی مناطق آزاد میهمان مردم شهرستان نور و محمودآباد شد و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به میان مردم نوشهر و چالوس رفت و میزبانی وزیر نیرو هم بر عهده مردم شهرستان های نکا، بهشهر و گلوگاه در شرق مازندران بود.

معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده در مسیر حرکت کاروان تدبیر و امید از فرودگاه دشت ناز به ساری در شهر سورک میهمان مردم میاندرود شد و رئیس مرکز توسعه روستایی ریاست جمهوری به سوادکوه عزیمت کرد و معاون پارلمانی رئیس جمهوری در مجلس میهمان مردم بابلسر و فریدونکنار شد و بابلی ها هم وزیر راه و شهرسازی را میزبانی کردند.

اعضای کاروان تدبیر و امید در سفر به شهرستان های مازندران علاوه بر افتتاح پروژه های عمرانی پیش بینی شده و دیدار با مردم ، در نشست شورای اداری شرکت کردند.

*** شنبه هجدهم مهر
- آستارا - محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و رییس کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و جمهوری آذربایجان گفت: رییس جمهوری بر احداث خط ریلی شهرستان مرزی آستارا و آذربایجان تاکید دارد.
- قم- مرتضی براری معاون حقوقی امور دولت و مجلس وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: از زمان آغاز به کار دولت تدبیر و امید، زیر ساخت های فناوری اطلاعات قم بیش از 10 برابر افزایش پیدا کرده است.
- مشهد- حسین میرزایی مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: نقشه راه انجمن های علمی سراسر کشور با رویکرد حمایت از اتحادیه ها در وزارت علوم تدوین می شود.
- یزد- علی اصغر کاراندیش معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت:مجموعه معاونت توسعه مدیریت و منابع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکنون از شروع بکار دولت یازدهم، 18سفر استانی برای رفع مشکلات ادارات استانی انجام داده است و مصمم به رفع مشکلات موجود است.
-همدان- امیر خادم معاون حقوقی، پارلمانی و امور استان های وزارت ورزش و جوانان گفت: بودجه حوزه جوانان بسیار ناچیز و نشان از کم توجهی به امور جوانان است.
- بجنورد - اسماعیل نجار رئیس سازمان بحران وزارت کشور گفت: امسال با هماهنگی سازمان مدیریت بحران و وزارت نیرو هشت هزار میلیارد ریال اعتبار برای تامین آب شرب استان های کشور تخصیص یافت.
- تبریز- وحید احمدی معاون وزیر علوم و دبیرکل شورای عالی تحقیقات و فناوری با بیان اینکه بدنبال تحقیقات لوکس نیستیم، گفت: صنعت و دانشگاه نیازمند یکدیگر هستند.
- تبریز - علی اصغر توفیق معاون آموزش، پژوهش و فناوری وزیرصنعت، معدن وتجارت گفت : واحدهای صنعتی و تولیدی که کارهای تحقیقاتی انجام دهند از 10 درصد مالیات ابرازی معاف می شوند.

*** یکشنبه نوزدهم مهر
- قم- دکتر سید حسن هاشمی وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی با اشاره به اینکه استقبال مسلمانان برای حضور در مناسک حج روز افزون است، گفت: مراجع تقلید باید در این خصوص رهنمودهای لازم را ارائه دهند.
- کرج- سید علیرضا آوایی معاون وزیر کشور و رییس سازمان ثبت احوال کشور گفت که سه میلیون نفر ایرانی بالای 18 درکشور فاقد کارت شناسایی ملی هستند.
- بندرعباس - حجت الاسلام والسملین سید محمود علوی وزیر اطلاعات گفت : امنیت پایدار در جمهوری اسلامی حاصل رهبری بی بدیل رهبر معظم انقلاب و وحدت و همدلی همه اقوام در این کشور است.
- ساری - محمد شریعتمداری معاون اجرایی رئیس جمهوری گفت: از دو میلیون و 100هزار تقاضا و نیازمندی های مردم که در 22 سفر هیات دولت به استان های کشور ازطریق مرکز ارتباطات مردمی به ثبت رسید، به حدود 60 درصد آنها پاسخ داده شد.
- خمین - جعفر سرقینی معاون امور معادن وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: صادرات سنگ خام و فناوری شده از کشور ، سالانه 180 میلیون دلار ارزآوری دارد.
- کرج - سید علی میرباقری قائم مقام وزیر کشور در امور فرهنگی و اجتماعی با تاکید بر اینکه اگر می خواهیم به معنای واقعی کلمه در حوزه توسعه حرکت کنیم باید با شناخت و همدلی پیش برویم، گفت: باید جامعه را از بعد معنوی به سمت پیشرفت و توسعه هدایت کنیم.
- بندرعباس- سید محمود علوی وزیر اطلاعات در نهمین شورای اداری استان هرمزگان گفت: مردم، مسوولان کشور را کارگزاران دولت امیرالمومنین علی (ع)می دانند و ما مسوولان باید در زمینه پاکدستی و سلامت نفس، الگو و سرمشق مردم باشیم.
- مشهد - سید ضیا هاشمی معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری گفت : مجامع دانشجویی یک ضرورت و نیاز قطعی برای دانشگاه ها و جامعه هستند.

** دوشنبه بیستم مهر
- ساری - عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی روز دوشنبه از محور هراز در استان مازندران بازدید کرد.
- ساری - دکتر حسن روحانی رئیس جمهوری در بدو ورود به مازندران ابراز امیدواری کرد که در پایان این سفر مردم شاهد به ثمر رسیدن طرح های بسیار خوب برای رشد و توسعه استان در سال جاری و آینده باشند.
ساری- همزمان با سفر هیات دولت در مازندران و با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت پلمب دستگاه های خریداری شده کارخانه نساجی مازندران باز و این دستگاه ها به این کارخانه وارد شد .
- نوشهر - سید محمود علوی وزیر اطلاعات روز دوشنبه در بدو ورود به تنکابن با حضور در گلزار شهدا به مقام شامخ شهیدان این شهرستان ادای احترام کرد.
- نوشهر- همزمان با بیست وسومین سفر کاروان تدبیر و امید به استان مازندران پروژه گازرسانی به شهر مرزن آباد از توابع شهرستان چالوس با حضور مسعود سلطانی فر معاون رئیس جمهوری و رییس سازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری بهره برداری شد.
- ساری - همزمان با بیست و سومین سفر کاروان تدبیر و امید به استان مازندران عملیات اجرایی طرح آب شیرین کن شرق مازندران با حضور وزیر نیرو در شهرستان گلوگاه آغاز شد.
- همدان - سردار سرتیپ دوم پاسدار رضا طلایی نیک معاون حقوقی و امور مجلس وزارت دفاع وپشتیبانی نیروهای مسلح گفت: پیام موشک 'عماد' جدیدترین دستاورد نظامی بومی ایران در عرصه موشکی این است که صنایع دفاعی و قدرت موشکی ایران تحت تاثیر هیچ شرایط سیاسی قرار نمی گیرد.
- ساری- بهره برداری از شش هزار و 401 واحد مسکن مهر روز دوشنبه با حضور قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در ساری آغاز شد.
- ساری- وزیر راه و شهرسازی با اشاره به قرار داشتن طرح تعریض و چهار خطه کردن جاده فیروزکوه به تهران در مراحل پایانی ، گفت: این طرح پایان امسال به بهره برداری می رسد .
- بیرجند - سید محمد هادی ایازی قائم مقام وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در امور مشارکت های اجتماعی گفت: در حال حاضر 350 هزار بیمار سرطانی در کشور وجود دارد که سالانه 90 هزار نفر به این تعداد افزوده می شود.
- ساری - حمید چیت چیان وزیر نیرو گفت : 700 آب بندان در استان مازندران از محل اعتبارهای سفر هیات دولت ترمیم و احیا می شود.
- نوشهر - سید محمود علوی وزیر اطلاعات با بیان اینکه اسلام دین اخلاق است و شیعه علی (ع) نباید زبانش را به فحاشی و بدگویی آلوده کند، گفت : بد اخلاقی برخی نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه تایید برجام قابل قبول نیست و آنها باید در رفتار خود تجدید نظر کنند.
- ساری- محمد نهاوندیان رئیس دفتر رئیس جمهوری مهمترین رویکرد بسته حمایتی احیاء و رونق اقتصادی دولت یازدهم را تقویت بانک ها برای کمک به واحدهای تولیدی دارای معوقه بانکی و اصلاح سیاست مالیاتی گذشته اعلام کرد.
- چالوس - مسعود سلطانی فر معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری از صنعت گردشگری به عنوان گنج پنهان یاد کرد و گفت: در شرایطی که اوضاع کشور با توجه به تبعات تحریم نامناسب بوده از این گنج پنهان می توان برای کسب درآمد بیشتر استفاده کرد.
- ساری - مجید انصاری معاون پارلمانی رئیس جمهوری گفت: دولت تدبیر و امید عمق بخشی و توسعه کیفی دانشگاهها را در اولویت قرار داده است.
- کرج- نصرالله سجادی معاون وزیر ورزش و جوانان گفت که تا پایان سال 95 تمام استان های کشور به پایگاه قهرمانی و استعدایابی ورزشی مجهز خواهند شد.
- ساری- علی اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش گفت: سند تحول نظام آموزشی در 10 سال آینده و در برنامه ششم و هفتم اجرایی می شود.
- ساری - نخستین کارخانه کمپوست زباله شرق مازندران همزمان با بیست و سومین سفر رئیس جمهوری و کاروان دولت تدبیر و امید با حضور معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در منطقه 'بسو' در شهرستان بهشهر به بهره برداری رسید.
- ساری- با حضور وزیر نیرو پروژه عمرانی شماره 2 شبکه آبیاری و زهکشی سد گلورد روز دوشنبه در نکا افتتاح شد.
- نوشهر- همزمان با بیست و سومین سفر استانی دولت تدبیر و امید به مازندران، مجتمع تفریحی و گردشگری دشت نور چمستان روز دوشنبه با حضور رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به بهره برداری رسید.
- قائمشهر - علی اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش گفت:دولت تدبیر و امید با وجود همه مشکلات اقتصادی که کشور در آغاز روی کار آمدنش با آن مواجه بود، توفیقات خوبی داشته است .
- بیرجند- سید محمد هادی ایازی قائم مقام وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در امور مشارکت های اجتماعی، سازمان های مردم نهاد و خیریه های حوزه سلامت کشور گفت: اگر بتوانیم به شکل درست از مشارکت مردم در حوزه سلامت استفاده کنیم به طور قطع مردم با رعایت توصیه های بهداشتی به گونه ای رفتار می کنند که دیگر نیازی به مراجعه به بیمارستان نخواهند داشت.
- نوشهر- علی یونسی دستیار ویژه رییس جمهوری در امور اقوام و اقلیت های دینی و مذهبی با تاکید بر این نکته که در مذاکرات هسته ای تمام خطوط قرمز رعایت شده است ، گفت : جمهوری اسلامی ایران در برجام به اهداف اصلی خود رسیده است.
- ساری- شهیندخت مولاوردی معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده گفت : مازندران نیازمند برنامه متوازن منطقه ای است و باید به دور از آرمان گرایی و کلی گویی برای توسعه و پیشرفت استان براساس چنین برنامه ای حرکت کنیم.
- نوشهر - مسعود سلطانی فر رییس سازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری کشور گفت: برای تکمیل 19 هتل 4 و 5 ستاره در حال ساخت مازندران حدود 800 میلیارد تومان( هشت هزار میلیارد ریال ) اعتبار نیاز است.
- ساری- محمد نهاوندیان رئیس دفتر رئیس جمهوری با بیان این که اکنون در جامعه مصرفی ما انتقادهایی به محصول های داخلی مطرح است، گفت: چرا ما به محصول های تولیدی با کیفیت نرسیدیم، به طور قطع در فضای انحصاری بهبود کیفیت حاصل نمی شود پس همه باید هم قسم شویم که هزینه رقابت را در اقتصاد ایران بپذیریم.
- میاندورود - شهیندخت مولاوردی معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده گفت : مازندران نیازمند برنامه متوازن منطقه ای است و باید به دور از آرمان گرایی و کلی گویی برای توسعه و پیشرفت استان و براساس چنین برنامه ای حرکت کنیم.
- ساری- معصومه ابتکار رئیس سازمان حفاظت محیط زیست عصر روز دوشنبه از ضلع جنوبی تالاب میانکاله موسوم به دریای چهار فصل بهشهر بازدید کرد.
- ساری- قطعه سوم کمربندی شرقی بابل روز دوشنبه با حضور وزیر راه و شهرسازی ، معاونین و جمعی از مسئولان شهرستانی و استانی همزمان با سفر هیات دولت به مازندران افتتاح و به بهره برداری رسید.
- نوشهر - سید محمود علوی وزیر اطلاعات با اشاره به انگیزه بالای دولت برای پیشرفت ایران اسلامی گفت: تحقق همدلی و وحدت ، موجب موفقیت در انجام کارهای بزرگ برای کشور می شود.
- فریدونکنار - مجید انصاری معاون پارلمانی رییس جمهوری با تاکید بر اینکه دولت در سفرهای استانی کار غیر کارشناسی نمی کند، گفت: جلسات هماهنگی و پیگیری کارشناسانه از هفته های قبل از سفرهای استانی تشکیل می شود.
- بابلسر - مجید انصاری معاون پارلمانی رییس جمهوری ، ایران را پرچمدار عزت، خودباوری و صلح خواند و افزود: جمهوری اسلامی در مبارزه با تروریسم و داعش در خط مقدم قرار دارد .
- ساری- سید حسن هاشمی وزیربهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت : برای تکمیل وبهره برداری از همه طرح های نیمه تمام عمرانی در کشور به یک دوره زمانی 30 ساله وتامین اعتبار بیش از 500 هزار میلیاردتومانی نیاز است.
- شیراز- بهمن نامور مطلق معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور گفت: امروز نه تنها ما، بلکه جهان نیازمند حافظ و میراث تمدنی ایرانیان است.
- کلاردشت - علی یونسی دستیار ویژه رئیس جمهوری در امور اقوام و اقلیت های دینی و مذهبی گفت: شهرستان کلاردشت با توجه به شرایط آب و هوایی باید با محوریت گردشگری توسعه پیدا کند.

** سه شنبه بیست و یکم مهر
کرج - محمد فرهادی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت : دانشگاه های کشور باید به سمت دانشگاه های نسل سوم، کارآفرین و ماموریت گرا پیش بروند و جهت گیری ها به این سمت خواهد بود.
- قم - احمد اصغری مهرآبادی قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در طرح مسکن مهر، از ابلاغ دستورالعمل افزایش مبلغ تسهیلات مسکن مهر به شعبه های بانک مسکن در کشور خبر داد.
- مشهد- سید تقی یمانی معاون دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: بر اساس آخرین پژوهش انجام شده هم اکنون 25 درصد دانش آموزان کشور روزانه افزون بر چهار ساعت پای تلویزیون و رایانه می نشینند.
- بوشهر- سید محمد بطحایی معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزیرآموزش و پرورش گفت: بهسازی نیروی انسانی دردستور کار این وزارتخانه است که برای تحقق آن دو مولفه انگیزه و افزایش تخصص و بهره وری ضروری است.
- اصفهان - محمد دیمه ور معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت: 70 درصد مدارس کشور در روستاها قرار دارد و این در حالیست که تنها 29 درصد جمعیت دانش آموزی کشور دراین مناطق زندگی می کنند.
- شهرکرد- سید حسن هفده تن معاون روابط کار وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: سالانه 12هزار نفر در کشور به دلیل حوادث ناشی از کار جان خود را از دست می دهند.
- یاسوج- محمد میرزابیگی معاون پرستاری وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: ساختار و ماهیت نظام اعتبار بخشی پرستاری که تاکنون به دلیل برخی ضعفها و ایرادها تا حدودی موجب نگرانی جامعه پرستاران در سطح کشور شد، تغییر خواهد کرد.
- اصفهان - نصرالله جهانگرد معاون وزیر و رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران گفت: انتظار است فناوری اطلاعات و ارتباطات در حوزه های پیچیده تر مثل آموزش و خدمات اداری دستگاهها و سازمان ها بطور فراگیر مورد استفاده قرار گیرد.
- بوشهر - سید محمد بطحایی معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزیر آموزش و پرورش گفت: با اجرای نظام سنجش صلاحیت ها میزان افزایش حقوق معلمان هدف گذاری می شود و درحقوق آنان تاثیر دارد.
- زاهدان- علی باقرزاده معاون وزیر آموزش و پرورش و رییس سازمان نهضت سوادآموزی کشور گفت: تمامی امکانات و تمهیدات لازم برای کاهش آمار بی سوادان و در نهایت ریشه کنی بی سوادی در سیستان و بلوچستان اندیشیده شده است.
- گرگان - هوشنگ خندان دل معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور گفت: بیشترین ساخت وسازهای غیرمجاز در حاشیه شهرهای بزرگ و استان های شمالی کشور انجام شده است که باید از این روند پیشگیری شود.

*** چهارشنبه بیست و دوم مهر
بوشهر- معاون وزیر و مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران گفت: در دوران تحریم و با شرایط دشوار، حرکت های بزرگی در منطقه پارس جنوبی صورت گرفت و در شرایط پسا تحریم باید توسعه این منطقه شتاب گیرد.
- رشت - سید محمد علی سید ابریشمی معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی گفت: آمادگی ایجاد شهرک های صنعتی و کارگاهی در جوار شهرک های صنعتی را داریم.
- گرگان - کاظم خاوازی معاون آموزش و ترویج سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی وزارت جهادکشاورزی گفت: گلستان به همراه 8 استان دیگر به عنوان پایلوت برای اجرای طرح نظام نوین ترویج کشاورزی انتخاب شده است.
- سبزوار- حسن رکنی معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی گفت: 15 درصد از مجموع فعالیتهای صنعت طیور کشور در چرخه تولید استاندارد است.
- دزفول - منصور کلانتری قائم مقام معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: 20 هزار تخت بیمارستانی در کشور مورد نیاز است که تلاش می شود در چند سال آینده تامین شود.
- ساری - حسین سالار آملی قائم مقام وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در امور بین الملل خواستار تحقیقات و مطالعات گسترده در دانشگاهای دولتی کشورهای حاشیه دریای خزر در باره این دریا شد.
- تبریز- حسینعلی امیری قائم مقام وزیر کشور در امور مجلس و هماهنگی استان ها بر ضرورت فعال سازی همه جریان ها و گرایش های سیاسی توسط فرمانداران سراسر کشور برای انتخابات پیش رو تاکید کرد.
- گرگان - غلامحسین طهماسبی معاون پژوهش و فناوری سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج وزارت جهاد کشاورزی از تشکیل 70 شرکت دانش بنیان در مراکز رشد جهاد کشاورزی هفت استان کشور خبر داد.
- زاهدان- علی باقر زاده معاون وزیر آموزش وپرورش و رئیس سازمان نهضت سوادآموزی گفت: براساس تحقیقات در پنج استان کشور علت 50 درصد ورود پیدا نکردن دانش آموزان در مدرسه ، مشکلات اقتصادی است.
- مشهد- اطهره نژادی معاون برنامه ریزی و هماهنگی معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری گفت: یکی از برنامه های دولت یازدهم توانمندسازی، آموزش و ارتقای سطح مشارکت های اجتماعی زنان روستایی است که این امر مشارکت سازمانهای مردم نهاد را می طلبد.
- سبزوار- حسن رکنی معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی گفت: ایران در مصرف پروتئین شرایط خوبی را در مقایسه با نرم جهانی دارد زیرا در زمینه گوشت مرغ جزو هفت کشور و در مورد تخم مرغ جزو 12 کشور نخست دنیا است.
- رشت- سید محمد علی سید ابریشمی معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در حاشیه بازدید از شهرک صنعتی لنگرود گفت: به منظور کمک به واحدهای صنعتی به ویژه واحدهای کوچک اعطای بسته حمایتی را پیشنهاد کرده ایم که امیدواریم مورد تایید شورای پول و اعتبار قرار گیرد.
- اصفهان - یکصد دستگاه اتوبوس روز پنجشنبه با حضور عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور وارد ناوگان حمل و نقل درون شهری کلان شهر اصفهان شد.
15- ساری - محمد علی طماسبی معاون امور باغبانی وزیر جهاد کشاورزی گفت: 9 هزار و 500 هکتار گلخانه در کشور وجود دارد.
- بجنورد - علی اصغر فانی وزیر آموزش پرورش گفت: سند تحول نظام آموزشی در قالب برنامه ششم توسعه از سال آینده اجرایی می شود که مبنای کار این وزارتخانه خواهد بود.
- تبریز - جواد جواهریان معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت کشور گفت: برای برگزاری دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی، یک هزار و 600 میلیارد ریال اعتبار در اختیار وزارت کشور قرار گرفته تا تمامی هزینه های انتخابات از این محل تامین شود.
- مشهد- معصومه ابتکار معاون رییس جمهوری و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: امروز بحرانهای زیست محیطی از نقاط جدی آسیب پذیری کشور محسوب می شود.
19- بوشهر - رکن الدین جوادی مدیر عامل شرکت ملی نفت ایران گفت: با توجه به ضرورت استفاده از توانمندی های پیمانکاران ایرانی از حضور آنها در فازهای جدید پارس جنوبی حمایت می کنیم.
- ساری - محمد طهماسبی معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور باغبانی گفت: طرح تجمیع آبیاری قطره ای باغ های کشور با پرداخت 85درصد یارانه آغاز شده است.
- ارومیه - ستار محمودی قائم مقام وزیر نیرو گفت: برگزاری مسابقه سدسازی در گذشته عامل مهم وجود پروژه های نیمه کاره بسیار زیاد در بخش آب کشور است.
- اصفهان- حسین ذوالفقاری معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور از تکمیل اطلس امنیتی شهرها و استان های کشور قبل از برگزاری انتخابات آینده خبر داد.
- شهرکرد- سید حسن هفده تن معاون روابط کار وزارت تعاون،کارو رفاه اجتماعی گفت: فوت ناشی از حوادث کار حدود چهار درصد تولید سرانه ناخالص داخلی(GDP) کشور را تلف می کند.
- بوشهر - محمد ابویی اردکانی قائم مقام دبیرکل شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری گفت: استان های آذربایجان شرقی، خراسان رضوی، اصفهان، یزد و بوشهر جز پنج منطقه ویژه علم و فناوری کشور هستند.

*** جمعه بیست و چهارم مهر
آبادان- ایرج حریرچی قائم مقام وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روز جمعه در بازدید سرزده از بیمارستان های شهرستان های خرمشهر، آبادان و شادگان از نزدیک با روند خدمت رسانی کادر بیمارستانی به شهروندان آشنا شد.
گزارش از: عباسعلی نقی یان


انتهای پیام/

منبع: ایرنا
انتهای پیام
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز