تهران ۱۵.۴° كمينه ۱۵.۴°  بیشینه ۱۵.۹۹°

۲۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۹
لاوروف:

روسیه با کناره‌گیری بشار اسد مخالف است

وزیر خارجه روسیه پس از دیدار با ظریف گفت: مواضع روسیه در قبال سوریه از آغاز بحران این کشور ثابت است.
کد خبر: ۴۳۳
اخبار معاصر: سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه پس از دیدار با ظریف گفت: مواضع روسیه در قبال سوریه از آغاز بحران این کشور ثابت است.

به گزارش روسیاالیوم؛ لاوروف تصریح کرد: روسیه هر گونه توافق اولیه را مبنی بر اینکه بشار اسد، رئیس جمهور سوریه باید از سمتش کنار رود، رد می کند.

وی گفت:  تعدادی از شرکای ما فکر می کنند باید پیشاپیش توافق کنند که اسد پس از یک دوره انتقالی از سمتش کنار رود. روسیه با این موضع موافق نیست

لاوروف افزود: ما توافق کردیم پائیز امسال، احتمالاً ماه اکتبر، نشست بعدی کمیسیون مشترک همکاری تجاری و اقتصادی روسیه و ایران را برگزار کنیم. ایران و روسیه هر دو عقیده دارند که این ابزاری مهم است که به هماهنگی رویکردهای دو کشور برای تقویت روابط در زمینه اقتصاد و سرمایه گذاری کمک می کند.

سرگئی لاوروف تصریح کرد: کشورش قصد توسعه همکاری های نظامی- فنی را با ایران دارد. وی گفت: قرارداد بین مسکو و تهران در زمینه احداث هشت راکتور هسته ای، صنعت برق ایران را تقویت خواهد کرد.

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران پس از گفتگو با سرگئی لاوروف، همتای روس خود گفت: ایران با روسیه درباره تداوم همکاری هسته ای تبادل نظر کرده است.

وی گفت: ایران و روسیه در این باره هم عقیده اند که مداخله خارجی در درگیری های مختلف غیرقابل قبول است. ظریف همچنین گفت کشورش از موضع روسیه در قبال سوریه حمایت می کند. وی گفت:  ایران و روسیه موضع مشترکی در قبال حل و فصل بحران سوریه دارند. باید بگذاریم مردم سوریه خودشان درباره سرنوشت خود تصمیم گیری کنند.

انتهای پیام/
انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز