تهران ۲۱.۷۳° كمينه ۲۱.۵۱°  بیشینه ۲۲.۷۹°
۲۷ مهر ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۵

آیا تحریم ها لغو شدند؟

روز گذشته ایران و 5+1 آمادگی خود را برای اجرای برجام اعلام کردند و اروپا و امریکا "دستور" لغو تعلیق تحریمها را صادر کردند.
کد خبر: ۴۴۹۱
آیا تحریم ها لغو شدند؟
اخبار معاصر: در حالی که روزگذشته طبق توافق هسته ای صورت گرفته ، روز اجرای برجام نام گرفت و طرفین بیانیه هایی را برای آغاز آن صادر کردند،اما بنا بر این بیانیه‎ها هیچ تحریمی در حال حاضر لغو و یا حتی تعلیق هم نمی‎شود.

بنابر این گزارش، امریکا و اروپا دیروز رسما اعلام کردند که "آمادگی" اجرای برجام را دارند و لذا "دستور فراهم شدن مقدمات لغو وتعلیق تحریمها "را صادر کردند ونه دستور اجرای آن را.
آیا تحریم ها لغو شدند؟

اگرچه از ابتدا گفته میشد که لغو تحریمها از روز اجرای برجام اجرایی میشود اما طبق مفاد توافقی که در آخرین مذاکرات ایران و 5+1 پذیرفته شد،ایران باید پس از انجام اقدامات اعتمادساز ،منتظر اقدام متقابل طرف مقابل شود.

براساس این گزارش،اما از آن طرف ایران براساس توافق برجام از روز گذشته موظف به اجرای برجام و آغاز اجرای تعهداتش دراین زمینه شد.ایران باید با کاهش سانتریفیوژهای خود، ایجاد تغییرات در آب سنگین اراک ، توقف غنی سازی در فردو ،اجرای پروتکل الحاقی و ...فعالیتهای اعتماد سازی خود را تحت نظر آژانس بین المللی انرژی اتمی انجام دهد و تنها پس از تایید آژانس، اروپا و امریکا تحریم‎های خود را لغو و تعلیق می‎کنند.

انتهای پیام/
منبع: میزان

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز