تهران ۱۸.۷۳° كمينه ۱۸.۷۳°  بیشینه ۱۸.۹۹°
۲۶ مهر ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۰

حمایت اسلام‌آباد از ریاض درپی تشدید اختلافات سعودی-آمریکایی

فیصل بن فرحان» وزیر خارجه سعودی در این باره گفته بود: تصمیم اوپک پلاس یک تصمیم اقتصادی است و با اجماع کشورهای عضو گرفته شده است.
کد خبر: ۴۹۳۲۵

حمایت اسلام‌آباد از ریاض درپی تشدید اختلافات سعودی-آمریکایی

به نقل از ایرنا؛ پس از انتقاد شدید آمریکا و غرب از تصمیم اوپک پلاس برای کاهش تولید نفت و متعاقب آن تشدید اختلافات میان آمریکا و عربستان، پاکستان با دولت سعودی ابراز همبستگی و از تصمیم این کشور قدردانی کرد.

روابط عمومی وزارت امور خارجه پاکستان امروز در اسلام‌آباد با صدور بیانیه‌ای و بدون اشاره مستقیم به مواضع ضدسعودی آمریکایی‌ها پس از تصمیم اخیر اوپک پلاس، اعلام کرد: پاکستان درپی اظهارات اخیر علیه عربستان پس از تصمیمات اتخاذ شده در چارچوب اوپک پلاس با دولت و مسوولان سعودی ابراز همبستگی می‌کند.

در این بیانیه آمده است: پاکستان حامی یک رویکرد سازنده در مورد چنین موضوعاتی بر اساس تعامل و احترام متقابل است.

وزارت امور خارجه پاکستان از آنچه که در بیانیه مذکور "نگرانی های عربستان برای اجتناب از نوسانات بازار و تضمین ثبات اقتصادی جهانی" خوانده شده، نیز قدردانی کرد.

آمریکا و دیگر کشورهای غربی با انتقاد شدید از تصمیم اوپک پلاس برای کاهش تولید نفت، آن را یک تصمیم کوته نظرانه دانسته و اقدامی در راستای جانبداری از روسیه قلمداد کردند.

پیش‌تر جان کربی سخنگوی امنیت ملی کاخ سفید گفته بود که جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا در حال ارزیابی مجدد مناسبات واشنگتن با ریاض درپی تصمیم اوپک پلاس مبنی بر کاهش تولید نفت است.

«خالد بن سلمان» وزیر دفاع عربستان نیز یکشنبه شب گذشته در این خصوص موضع گیری کرد و ضمن رد اتهام حمایت کشورش از روسیه برای کاهش تولید نفت، گفت که از این اتهام بهت زده شده است.‌

پیش از این نیز «فیصل بن فرحان» وزیر خارجه سعودی در این باره گفته بود: تصمیم اوپک پلاس یک تصمیم اقتصادی است و با اجماع کشورهای عضو گرفته شده است.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز