تهران ۲۱.۷۳° كمينه ۲۱.۵۱°  بیشینه ۲۳.۷۹°
۱۷ آبان ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۰

آغاز انتخابات میاندوره‌ای کنگره آمریکا و همه ‌پرسی عملکرد بایدن و دموکراتها

جمهوریخواهان برای استیضاح بایدن به اکثریت سنا نیاز ندارند بلکه برای تصویب بندهای استیضاح به اکثریت مجلس نمایندگان آ نیاز است اما برای محکوم کردن و برکناری رئیس‌جمهور به اکثریت دو سوم سنا.
کد خبر: ۵۰۳۷۶

آغاز انتخابات میاندوره‌ای کنگره آمریکا و همه ‌پرسی عملکرد بایدن و دموکراتها

به نقل از ایرنا؛ حوزه های رای گیری در ایالت های مختلف آمریکا از صبح سه شنبه هشتم نوامبر (۱۷ آبان ماه) به وقت محلی برای انتخابات میاندوره ای کنگره این کشور به روی رای دهندگان آمریکایی باز شده است.

قوانین و مقررات ایالتهای پنجاه گانه آمریکا موجب شده است تا ساعت آغاز و پایان اخذ رای در هر ایالت متفاوت باشد و زمان اعلام نتایج نیز با احتساب شمارش آرای پستی در برخی ایالتها حتی تا یک هفته به طول انجامد.

انتخابات امروز سه شنبه هشتم نوامبر ۲۰۲۲ (۱۷ آبان ماه ) در واقع به طور سنتی همه پرسی درباره عملکرد حزب حاکم یعنی حزب جو بایدن رئیس جمهور فعلی آمریکا (دموکرات) تلقی می‌شود.

بر اساس نتابج جدیدترین نظرسنجی ها، پیش بینی می شود که حزب رقیب جو بایدن رئیس جمهور آمریکا یعنی جمهوریخواهان اکثریت مجلس نمایندگان آمریکا و سنای این کشور را به دست آورند و در انتخابات فرمانداری نیز برخی از ایالت های حساس از کنترل دموکرات ها خارج شود.

"ری یل ‌کلییرپالیتیکس" که نتایج نظرسنجی‌ ها را جمع وری می‌کند، پیش‌بینی کرده است جمهوریخواهان با ۲۲۷ کرسی در مجلس نمایندگان در مقابل ۱۷۴ کرسی دموکراتها و در سنا هم ۵۳ به ۴۷ به نفع جمهوری‌خواهان پیروز این انتخابات خواهند بود.

بر اساس گزارش ها، بیش از ۲۵۰ میلیون آمریکایی واحد شرایط شرکت در انتخابات میاندوره‌ای این کشور هستند.

بر اساس داده های نهادهای انتخاباتی آمریکا از جمله ادیسون ریسرچ و کاتالیست، بیش از ۴۱ میلیون رای زودهنگام در ۴۷ ایالت به صندوق ها انداخته شده است.

رای گیری زودهنگام در انتخابات میاندوره ای امسال کنگره آمریکا در مقایسه با سال ۲۰۱۸ رشد بیشتری داشته است.

تگزاس با بیش از ۵.۴ میلیون رای، بیشترین آرای زودهنگام را در میان سایر ایالت های آمریکا داشته است.

پس از تگزاس، ایالت فلوریدا بیش از ۴.۷ میلیون رای، کالیفرنیا بیش از ۴.۱ میلیون رای، جورجیا بیش از ۲.۵ میلیون رای و کارولینای شمالی با بیش از ۲.۱ میلیون رای، رای زودهنگام را به ثبت رسانده اند.

در این دور از انتخابات میاندوره‌ای کنگره آمریکا، ۴۳۵ نماینده مجلس، ۳۵ سناتور، ۳۹ فرماندار و شماری زیادی از مقام‌های محلی و ایالتی در سراسر آمریکا انتخاب می شوند.

اگر جمهوریخواهان بتوانند کنترل هر یک از مجالس را به دست بگیرند، به شکل موثری می توانند برنامه های بایدن را متوقف کنند.

جمهوریخواهان می‌توانند کمیته‌های تحقیقاتی در کنگره را کنترل کنند یا تحقیقات جدیدی را درباره موضوعاتی مثل معاملات تجاری پسر بایدن با چین یا خروج ناگهانی نیروهای آمریکایی از افغانستان آغاز کنند.

جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا گفته است اگر جمهوریخواهان کنترل کنگره را در انتخابات میان‌دوره‌ای به دست بگیرند، وی با خطر استیضاح مواجه خواهد شد.

جمهوریخواهان برای استیضاح بایدن به اکثریت سنا نیاز ندارند بلکه برای تصویب بندهای استیضاح به اکثریت مجلس نمایندگان آ نیاز است اما برای محکوم کردن و برکناری رئیس‌جمهور به اکثریت دو سوم سنا.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز