تهران ۱۵.۹۹° كمينه ۱۵.۷۹°  بیشینه ۱۵.۹۹°
۲۱ آذر ۱۴۰۱ - ۱۹:۳۵

بازدید مدیرکل حفاظت محیط زیست فارس از سایت دفن زباله برمشور

عطا پورشیرزاد، مدیر کل حفاظت محیط زیست فارس از سایت دفن زباله بهداشتی برمشور شیراز بازدید کرد.
کد خبر: ۵۲۹۶۳

بازدید مدیرکل حفاظت محیط زیست فارس از سایت دفن زباله برمشور

به گزارش روابط عمومی و امور رسانه اداره کل حفاظت محیط زیست فارس، این بازدید در حالی صورت گرفت که علاوه بر مدیرکل حفاظت محیط استان، معاون محیط زیست انسانی حفاظت محیط زیست، معاون دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان در پیگیری حقوق عامه و مسئولان شهرداری شیراز نیز حضور داشتند.
در این بازدید از سلولهای دفن زباله عفونی، سالن تفکیک در مقصد، بخشهای تولید بیومتریک و سایر بخش های سایت دفن زباله عادی قدیم و جدید صورت گرفت توصیه های لازم انجام شد.
شهر شیراز روزانه حدود ۱۰۰۰ تا ۱۰۵۰ تن زباله تولید می کند که علاوه بر تفکیک بخشی از پسماند از مبدا بخش عمده‌ای از تفکیک پسماند خشک و تر در محل سایت برمشور صورت می گیرد.

این مرکز دو خط پردازش پسماند با ظرفیت ۶۰۰ تن زباله را دارا است که نسبت به تفکیک پسماند ها به قابل بازیافت و غیر قابل بازیافت تفکیک می شود.
در صورت استقرار خط سوم پردازش پسماند ها تمامی زباله های ورودی به مرکز به صورت اصولی مدیریت شده و حجم ورودی زباله به ترانشه های دفع کمتر خواهد شد این در حالی است که زباله های غیر قابل بازیافت وارد ترانشه مهندسی دفن شده و پس از فشرده سازی با خاک پوشانده می شود.
ترانشه جدا کننده ای با رعایت اصول مهندسی برای پسماندهای عفونی در نظر گرفته شده که پس از تخلیه پسماند با آهک و خاک پوشانده می شود، البته گاز متان ناشی از ترانشه‌های قدیمی نیز وارد نیروگاه بیوگاز شده و با استفاده از آن نسبت به تولید برق اقدام می شود.

 

 

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز