تهران ۲۵.۶۷° كمينه ۲۴.۷۹°  بیشینه ۲۵.۹۹°
۰۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۶
ظریف:

ایران سفارت انگلیس را نَبَست؛ خودشان این اقدام را انجام دادند

وزیر امور خارجه در جمع خبرنگاران گفت: همه دنیا به نقش سازنده جمهوری اسلامی ایران در منطقه و جهان پی برده‌اند و بازگشایی سفارت انگلیس و حضور کشورهای اروپایی در ایران نشان دهنده این وضعیت است
کد خبر: ۶۰۴
اخبار معاصر: ظریف در حاشیه نشست علمی مذاکرات هسته‌ای و علوم سیاسی در دانشگاه علامه طباطبایی در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی در خصوص بازگشایی سفارت انگلستان گفت: جمهوری اسلامی ایران قرارش این بود که روابطش را با دنیا به استثنای برخی‌ها عادی سازی کند.

وی گفت: ایران سفارت انگلیس در تهران را نبسته است؛ آنها خودشان این اقدام را کردند.

ظریف افزود: همه دنیا به نقش سازنده جمهوری اسلامی ایران در منطقه و جهان پی برده‌اند و بازگشایی سفارت انگلیس و حضور کشورهای اروپایی در ایران نشان دهنده این وضعیت است.

وزیر امور خارجه تصریح کرد: ایران اختلاف نظر و تفاوت دیدگاهی با برخی کشورهای اروپایی و با دولت‌های آنها دارد که این اختلاف نظرها در یک محیط تعاملی مبتنی بر چشم باز و دیدگاه مبتنی بر واقع‌نگری و واقع‌بینی مورد بحث و گفتگو است.

وی اظهار داشت: احساس می‌کنم با یک روش جدی و دقیق می‌توانیم کار را به پیش ببریم و این موضوع نشان دهنده آن است که جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک بازیگر اساسی در منطقه در صحنه بین المللی حضور دارد.

ظریف در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: اوباما و کری می گویند ایران اگر تسلیم پذیر بود در جنگ با عراق یا زمانی که ما 150 هزار نیرو در مرزهای ایران داشتیم تسلیم می شد.

وزیر امور خارجه گفت: برجام یک دیپلماسی توانمند و قاطع را توانست انجام دهد؛ تعریف مسلط از دیپلماسی هنر ممکن کردن ناشدنی هاست.

وی ادامه داد: هدف آنها این بود که کمر جمهوری اسلامی را به خاک بنشانند ولی ایران در جایی که قرار بود کمرش به خاک برسد پیروز شد؛ ایران از یک وضعیت امنیتی به یک وضعیت تعامل قوی تبدیل شده است.

انتهای پیام/
انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز