تهران ۱۷.۶۲° كمينه ۱۷.۶۲°  بیشینه ۱۷.۹۹°
۲۹ فروردين ۱۴۰۲ - ۲۳:۳۳

سازمان ملل: نگرانی خود را از شنود مکالمات گوترش به آمریکا اعلام کرده‌ایم

ما به صراحت اعلام کرده ایم که این اقدامات مغایر با تعهدات آمریکا به عنوان کشور میزبان است که در منشور سازمان ملل اعلام شده است.
کد خبر: ۶۲۴۲۴

سازمان ملل: نگرانی خود را از شنود مکالمات گوترش به آمریکا اعلام کرده‌ایم

به گزارش معاصر به نقل از ایرنا؛ استفان دوجاریک سخنگوی سازمان ملل اعلام کرد که این سازمان ملل نگرانی خود را از شنود مکالمات آنتونیو گوترش دبیر کل سازمان ملل متحد به دولت آمریکا اعلام کرده است.

 استفان دوجاریک سخنگوی سازمان ملل روز سه شنبه به وقت محلی در جمع خبرنگاران افزود که ما به صورت رسمی نگرانی خود را به دولت آمریکا در خصوص شنود مکالمات و ارتباطات آنتونیو گوترش دبیرکل و سایر مقامات ارشد سازمان ملل اعلام کرده ایم.

وی تصریح کرد: ما به صراحت اعلام کرده ایم که این اقدامات مغایر با تعهدات آمریکا به عنوان کشور میزبان است که در منشور سازمان ملل اعلام شده است.

سخنگوی سازمان ملل ادامه داد: این نارضایتی ما به صورت شفاهی انجام شده و از طریق نمایندگی آمریکا در سازمان ملل به سایر مقامات این کشور ارائه شده است.

این در حالی است که دوجاریک پیش از این باره گفته بود دبیرکل سازمان ملل مدت زیادی است که در عرصه سیاست حضور دارد. بنابراین او از این امر که تعدادی بخواهند جاسوسی کنند یا مکالمه های او را شنود کنند، تعجب نمی کند.

سخنگوی سازمان ملل در پاسخ به سوالات مختلف و پی در پی خبرنگاران درباره امن بودن تماس های دبیرکل و شرایط آنها ۲۴ فروردین ماه گفت که ما سعی می کنیم از ارتباطات و مکالمات خود محافظت کنیم.

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز