تهران ۱۶.۷۳° كمينه ۱۲.۷۹°  بیشینه ۱۶.۹۹°
۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۲۲:۵۰

آغاز گفت‌وگوی رئیس جمهور با شبکه لبنانی المیادین

رئیس جمهور در گفت وگویی اختصاصی با یک رسانه عربی به آخرین تحولات ایران و منطقه پرداخت.
کد خبر: ۶۳۴۲۵

آغاز گفت‌وگوی رئیسی با شبکه لبنانی المیادین

 

به گزارش معاصر به نقل از ایسنا، سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور در گفت وگوی اختصاصی با شبکه لبنانی المیادین گفت که ملت ایران به این درک رسید که نظام جمهوری اسلامی خیمه گاه و ولایت فقیه ستون آن است و به همین دلیل مردم ایران هم به نظام و هم به رهبری اعتماد دارند.

وی تاکید کرد که جمهوری اسلامی ایران در سطح نظامی به خودکفایی رسید و ما اکنون یکی از کشورهای مطرح در صنعت دفاعی هستیم.

رئیسی خاطرنشان کرد:طی ۴۴ سال گذشته دشمن هیچ گونه حماقتی مرتکب نشد؛ نه به این دلیل که نمی خواهد، بلکه قدرت انجام این کار را ندارد. قدرت جمهوری اسلامی ایران به همه چیز از جمله ملت مرتبط است.

وی در بخش دیگری تاکید کرد که قبل از دولت، مذاکرات اولیه در سطح دستگاه های امنیتی میان ایران و عربستان در کشور عراق انجام شد و مقدمات از سرگیری روابط تهران با ریاض در جریان سفرم به پکن انجام شد.

رئیسی خاطرنشان کرد که ازسرگیری روابط سیاسی با عربستان ادامه خواهد داشت.

وی تاکید کرد: ایران و عربستان از جایگاه موثری در منطقه برخوردار هستند و روابط میان این دو کشور می تواند فواید زیادی به همراه داشته باشد. دشمنان ما از جمله رژیم صهیونیستی از بازگشت روابط تهران و ریاض خشمگین شدند زیرا آن ها تلاش دارند که میان ما تفرقه ایجاد کنند.

او تاکید کرد که اتحاد راهبردی بسیار مهم و اساسی است و باید آن را در پیش گرفت؛ این درحالی است که دشمن سیاست تفرقه بنداز وحکومت کن را در پیش گرفته است.

رئیسی در ادامه گفت: رئیس جمهور چین به ما اعلام کرد که عربستان تمایل دارد روابطش با تهران را از سربگیرد و پاسخ ما نیز مثبت بود. ممکن است برخی ها نخواهند که چین میان ما و عربستان میانجیگری کند اما ما بر این باوریم که این گام مثبت بود.

وی افزود: از لبنانی ها و یمنی ها دعوت کردیم که سرنوشت کشورهایشان را خودشان تعیین کنند و اجازه ندهند که هیچ طرفی اراده خود را بر آن ها تحمیل کند زیرا دخالت خارجی در دیگر کشورها از جمله لبنان و یمن تنها منجر به ایجاد مشکلات می شود.

رئیسی در ادامه اظهارات خود گفت که رژیم صهیونیستی اکنون حتی نمی تواند امنیت داخلی خود را فراهم کند و شرایط نسبت به قبل بسیار تغییر کرده است.

وی گفت: اکنون برای همه واضح و روشن است که معاهداتی مانند شرم الشیخ، کمپ دیوید و اسلو به طور مطلق نمی توانند امنیت رژیم صهیونیستی را تامین کنند.

این خبر تکمیل می شود ...

انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز