تهران ۱۹.۹۱° كمينه ۱۹.۸۴°  بیشینه ۲۰.۷۹°
۱۸ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۲
رئیس کمیته دفاعی مجلس توضیح داد؛

نحوه شهادت فرمانده ایرانی در سوریه

رئیس کمیته دفاعی مجلس شورای اسلامی، با حضور در برنامه "من طهران" شبکه خبری العالم درباره افزایش شمار شهدای مستشاران ایرانی در سوریه توضیحاتی را ارائه داد.
کد خبر: ۶۳۷۶
اسماعیل کوثریاخبار معاصر: اسماعیل کوثری رئیس کمیته دفاعی مجلس شورای اسلامی، با حضور در برنامه "من طهران" شبکه خبری العالم درباره افزایش شمار شهدای مستشاران ایرانی در سوریه گفت: علتش این است که شمار مستشاران را در صحنه عمل افزایش دادیم و این امر نیز به موفقیت هایی در زمینه سرکوب کردن گروه تروریستی داعش و بیرون راندن آنها از منطقه ای در حلب منجر شد.

وی افزود: طبیعی است که در چنین شرایطی تعداد بیشتری نسبت به گذشته شهید داشتیم، و این را هم اعلام کردیم.

کوثری اظهار داشت: عزیزانی که به آنجا به صورت عاشقانه و داوطلبانه می روند، هنگام آغاز عملیات عقب نمی ایستند و نمی گویند که نیروها  خودشان بروند بلکه آنها هم در صحنه حضور دارند و موقعی که در صحنه حضور داشته باشند باعث می شود که این مسائل هم پیش بیاید.

وی خاطرنشان کرد: ولی درباره موفقیتهایی که در کنار ارتش سوریه و نیروهای مردمی سوریه و عزیزان دیگری مانند حزب الله لبنان به دست آورده اند، باید گفت که این موفقیتها بسیار بزرگ بوده است

کوثری افزود: در برابر این موفقیت های بزرگ تعدادی از عزیزان ما هم که تقریبا انگشت شمار بوده اند، شهید شده اند. و ما هم آرزو می کنیم که بتوانیم مسیر اینها را انشاء الله ادامه دهیم؛ به خاطر اینکه عزت مسلمانان در کمک به مستضعفان و کمک به مردم سوریه و منطقه است، تا این که از این داعشی که در اصل دست پرورده آمریکا و صهیونیسم و عربستان و کشورهای دیگر است، و عناصر آن از 80 کشور دنیا آمده اند، خلاص شویم و آنها را از منطقه بیرون کنیم تا این که مردم منطقه به راحتی به زندگی خود ادامه دهند

افزایش تعداد مستشاران ایرانی در سوریه

رئیس کمیته دفاعی مجلس شورای اسلامی، در پاسخ به این سؤال که برخی از خبرگزاریهای خارجی مدعی شده اند تعداد مستشاران ایرانی در سوریه تقریبا 2هزار نفر است، گفت: ما افزایش داشتیم نه این که نداشتیم، اما نه این تعداد که ذکر می کنند؛ چون ما بالاخره بیشتر در زمینه انتقال تجربه دفاع مقدس فعالیت می‌ کنیم که واقعا باید گفت که حتی آمریکاییها در آن مانده اند.

کوثری افزود: ارتش بعث عراق هم نتوانست (در مقابل ایران) به هدفهای خود برسد و اقدامی که می خواست انجام دهد؛ ما تجربه بسیار بالایی را به دست آوردیم و این تجربه را با یک تعداد از نیروهای خودی با عنوان مستشاری منتقل می کنیم. که بعضی از آنان در حین عملیات در منطقه عملیاتی وارد می شوند و این باعث می شود که ما نسبت به گذشته تعداد بیشتری شهید بدهیم و نمی خواهیم پنهان بکنیم، بلکه آمار آن مشخص است در هر شهر و محله ای این شهدا تشییع می شوند

وی با بیان این که ما هم درحال پیش بینی هستیم و هم پیش گیری، خاطرنشان کرد: با این کار گروههای تکفیری به طرف مرزهای ما نخواهند آمد. زیرا در همان منطقه با همکاری کشورهای دیگر مثل روسیه و عراق و سوریه و حزب الله لبنان آنها را محدود می کنیم تا اینکه سرکوب شوند و گسترش پیدا نکنند.

نحوه شهادت سردار همدانی

نماینده مردم تهران و رئیس کمیته دفاعی مجلس شورای اسلامی، درباره نحوه شهادت سردار همدانی اظهار داشت: سردار همدانی وقتی در حال حرکت به سوی منطقه بود، به دلیل باریک بودن جاده و زیاد بودن سرعت، خودروی وی هنگام سبقت از یک کامیون واژگون و بر اثر این حادثه شهید همدانی دچار ضربه مغزی شد.

کوثری افزود: باید بگوییم که سردار همدانی همه وجودش در راستای اعتلای اسلام عزیز و کمک به مستضعفان و مسلمانان دنیا بود؛ وی در سوریه مسوولیتی نداشت و برای کمک به آنجا رفته بود.

رئیس کمیته دفاعی مجلس گفت: دلیل اینکه ما به ایشان می گوییم شهید، این است که وی هم هجرت کرد و هم مجاهدت؛ وی قبل از انقلاب هم به همراه شهید بزرگوار آیت الله مدنی در همدان علیه طاغوت مبارزه می کرد، و طی این سالها همواره برای مقابله با کفار و جریانهای انحرافی و زورگویان و زیاده خواهان و مستکبران دنیا آماده بود، به صورتی که در مقطعی به دلیل نیاز به حضور ایشان به آفریقا رفت؛ و در نهایت ایشان به همان چیزی که دنبالش بود رسید و به لقاء الله پیوست.



انتهای پیام/ انتهای پیام
منبع: میزان
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز