تهران ۲۱.۷۳° كمينه ۲۰.۷۹°  بیشینه ۲۱.۹۹°
۱۸ آبان ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۸

طرح ترافیک زمستانه پلیس راهور از ۲۳ آذر

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی کشور از آغاز طرح ترافیک زمستانه از ۲۳ آذر تا ۲۳ اسفند در جاده های مواصلاتی کشور خبر داد.
کد خبر: ۶۴۱۹
پلیس راهاخبار معاصر: سردار سرتیپ تقی مهری در چهل‌ ونهمین جلسه هماهنگی طرح‌های ویژه ترافیکی پلیس راهور گفت: البته با آغاز زمستان زود هنگام و بارندگی‌ها به طور عملی پلیس راهور وارد این طرح شده است و همکارانم در جاده‌های سراسر کشور با آمادگی‌های لازم حضور دارند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی کشور تخلفات حادثه‌ساز را خط قرمز پلیس در اجرای طرح زمستانه برشمرد و افزود: به رانندگان توصیه می‌کنم که ضمن اینکه با باک پر رانندگی کنند حتما به اندازه 24 ساعت وعده غذایی را در خودروی خود داشته باشند.

سردار مهری گفت: در اجرای طرح زمستانه، دستگاه‌های متولی هر کدام وظایف خود را انجام خواهند داد و هماهنگی‌های لازم انجام شده است.

وی درباره اعطای وام خرید خودرو و تاثیری که بر وضع ترافیک در کلان‌شهرها به ویژه در تهران خواهد گذاشت افزود: مشکل اساسی کلان‌شهرها ترافیک است و راه حل ترافیک  استفاده از حمل‌ونقل عمومی و تقویت آن است اما به هرصورت معابر کلان شهرها به ویژ پایتخت پاسخگوی خودروهای نوشماره نیست.

سردار مهری درباره برخورد با تخلفات تاکسی‌ها در روزهای بارانی که اقدام به تغییر مسیر یا سوار کردن دربستی مسافر می‌کنند با اشاره به تفاهم‌نامه ای که از سال قبل میان سازمان تاکسیرانی و پلیس راهور امضاء شده است،گفت: براساس این تفاهم نامه با تخلفات تاکسی ها برخورد خواهد شد.

وی افزود: البته در سایر کلان‌شهرها نیز پلیس راهور چنین طرحی را اجرا می‌کند و اگر چنانچه  تاکسی‌ها از مقررات تخطی کنند یا مسیرهای خود را تغییر دهند با هماهنگی بازرسان ویژه با آنان برخورد می شود.

سردار مهری گفت: اگرچنانچه راننده تاکسی مرتکب تخلف شده و برخلاف مسیری که در خط به او داده شده، اقدام به جابه‌جایی مسافر دربستی یا تغییر مسیر خود کند، مردم می‌توانند برای رسیدگی سریع با مراجعه به پلیس راهنمایی و رانندگی تخلف فرد خاطی را گزارش دهند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی کشور درباره آمار تصادفات رانندگی هم افزود: تصادفات رانندگی در نیمه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 3.4 درصد کاهش داشته و شمار کشته شدگان از 9 هزار و 306  فوتی به 9 هزار و هفت نفر رسیده است.

سردار مهری با اشاره به اینکه این آمار براساس اطلاعات پزشکی قانونی است گفت: هزار و 719 نفر در شهریور امسال فوت شدند این درحالی است که شهریور پارسال تعداد کشته‌شدگان هزار و 817 نفر بود.

وی درباره پولی کردن جاده چالوس افزود: اطلاعات لازم را نداریم و هر آن چیزی که طبق قانون و مقررات باشد، پلیس طبق آن عمل می‌کند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا در پایان سخنانش از شهروندان خواست برای جابه‌جایی در سطح شهر از وسایل حمل و نقل عمومی نظیر مترو و اتوبوس استفاده کرده و آن دسته از زائرانی که قصد سفر به عتبات را دارند، حتما به موارد ایمنی و ترافیک توجه لازم داشته باشند.

انتهای پیام/        
انتهای پیام
اشتراک گذاری :
ارسال نظر

آخرین اخبار روز